Administrativ assistent till ideell organisation
Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Publiceringsdatum2016-03-08Dina arbetsuppgifterVi söker nu för kunds räkning en administrativ assistent som kommer att arbeta nära Generalsekreteraren, styrelsesamordnaren och ledningsgruppens handläggare och bistå med administrativt stöd till organisationsledning.
• Bistå Generalsekretariatet i det dagliga arbetet med administrativt stöd, t.ex. kopiera material, fakturahantering, bud, skriva mötesprotokoll, etc
• Bistå med konferens- och mötesadministration för Generalsekretariatet, styrelsen samt ledningsgrupp
• Bistå kring planering och administration kring interna och externa möten, seminarier och vissa övriga sammankomster/evenemang
• Bistå med reseadministration för Generalsekretariatet och styrelseledamöter
• Vara andrahandsansvarig för generalsekreterarens assistent och vikariera vid ledigheter och sjukdom
• Utföra specifika arbetsuppgifter på kanslichefens uppdrag
Vem är du?
• Vi ser gärna att du är examen från högskola/universitet och vill skaffa dig erfarenhet av ideell organisation
• Meriterande är tidigare erfarenhet som assistent/administratör eller andra liknande uppgifter
• Erfarenhet av/intresse för internationellt arbete, i Sverige eller utomlands
• Grundläggande kunskaper i ekonomi
• Erfarenhet av textbearbetning och god känsla för form, layout och kommunikation
• Mycket goda datakunskaper i bl.a. Office-paketet (Word, Excel, Outlook, PowerPoint) samt Sharepoint/Episerver
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande
• Förståelse för arbete inom idédriven verksamhet
Professionella kompetenser
• Mycket god administrativ- och ordningsförmåga; förmåga att ha överblick, samordna
• Förmåga att hantera flera parallella projekt/processer samtidigt
• Serviceinriktad och flexibel
• Noggrann
Personliga egenskaperna
• Integritet
• Ansvar
• Hantera konflikt & stress / Samverkan med andra
Du erbjuds
Detta är ett konsultuppdrag - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund.
Uppdraget förväntas starta relativt omgående och pågå fram till årsskiftet.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Nina Grundström på mail:
nina.grundstrom@jurek.seObservera att vi ej tar emot ansökan via mail.
Vänligen ansök på
www.jurek.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3427
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNina Grundström
nina.grundstrom@jurekbemanning.seFöretagJurek Rekrytering & Bemanning
AdressJurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm
KontorsadressBiblioteksgatan 11, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2713616
Observera att sista ansökningsdag har passerat.