Administrativ assistent till ideell organisation

Jurek Rekrytering & Bemanning / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Publiceringsdatum
2016-03-08

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en administrativ assistent som kommer att arbeta nära Generalsekreteraren, styrelsesamordnaren och ledningsgruppens handläggare och bistå med administrativt stöd till organisationsledning.

• Bistå Generalsekretariatet i det dagliga arbetet med administrativt stöd, t.ex. kopiera material, fakturahantering, bud, skriva mötesprotokoll, etc
• Bistå med konferens- och mötesadministration för Generalsekretariatet, styrelsen samt ledningsgrupp
• Bistå kring planering och administration kring interna och externa möten, seminarier och vissa övriga sammankomster/evenemang
• Bistå med reseadministration för Generalsekretariatet och styrelseledamöter
• Vara andrahandsansvarig för generalsekreterarens assistent och vikariera vid ledigheter och sjukdom
• Utföra specifika arbetsuppgifter på kanslichefens uppdrag

Vem är du?

• Vi ser gärna att du är examen från högskola/universitet och vill skaffa dig erfarenhet av ideell organisation
• Meriterande är tidigare erfarenhet som assistent/administratör eller andra liknande uppgifter
• Erfarenhet av/intresse för internationellt arbete, i Sverige eller utomlands
• Grundläggande kunskaper i ekonomi
• Erfarenhet av textbearbetning och god känsla för form, layout och kommunikation
• Mycket goda datakunskaper i bl.a. Office-paketet (Word, Excel, Outlook, PowerPoint) samt Sharepoint/Episerver
• Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare språk är meriterande
• Förståelse för arbete inom idédriven verksamhet

Professionella kompetenser
• Mycket god administrativ- och ordningsförmåga; förmåga att ha överblick, samordna
• Förmåga att hantera flera parallella projekt/processer samtidigt
• Serviceinriktad och flexibel
• Noggrann

Personliga egenskaperna
• Integritet
• Ansvar
• Hantera konflikt & stress / Samverkan med andra

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag - vilket betyder att du kommer vara anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning, men arbeta ute hos vår kund.
Uppdraget förväntas starta relativt omgående och pågå fram till årsskiftet.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Nina Grundström på mail: nina.grundstrom@jurek.se
Observera att vi ej tar emot ansökan via mail.
Vänligen ansök på www.jurek.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3427
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nina Grundström nina.grundstrom@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2713616

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: