Projektledare Upphandling
NXT Interim Stockholm AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NXT Interim Stockholm AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Projektledare Upphandling
Uppdraget innebär att vara projektledare för upphandlingar inklusive nödvändiga förstudier och utredningar, och i den rollen ansvara för att leda arbetet genom de olika stegen. Du ska i dialog med berörda intressenter och sakkunniga såväl inom verksamheten som bland deras ägare och relevanta partners säkerställa framdrift, fånga krav samt förankra process och resultat. Du ansvarar även för framtagande (och uppföljning) av projektplan inklusive riskhantering. Du kommer att arbeta i nära samarbete med ett antal sakkunniga, såväl interna som externa. I övrigt sedvanliga projektledaruppgifter såsom att leda workshops, projektmöten och sammanställa underlag till styrgrupp för rapportering, beslut eller prioriteringar.
Då uppdraget avser upphandlingsprojekt förutsätts erfarenhet av att ha projektlett upphandlingsuppdrag. Det är också viktigt med erfarenheter från kollektivtrafikbranschen. Du kommer att agera i en strategiskt ledande roll i uppdraget vilket även ställer krav på god ledarskaps- och samarbetsförmåga. Du arbetar i beställarens mallar och/eller verktyg. Du kommer att ha många kontaktytor både inom och utanför verkdamheten, varför vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du har god samverkans- och kommunikationsförmåga, arbetar strukturerat och självständigt, att du är prestigelös och lösningsorienterad och att du lägger vikt vid att leverera med noggrannhet och med kvalitet.
Placering och omfattning
Stockholm, med möjlighet till viss distans
40 timmar per vecka
Start: 2023-09-01
Slut: 2024-02-29
Semester planeras in utefter projektets förutsättningar och i samråd med vår kund.
Ev. optioner om ytterligare 6 mån * 3
Publiceringsdatum2023-08-13Kvalifikationer Konsult ska ha minst 9 års erfarenhet av upphandlingsprojekt.
Konsult ska ha erfarenhet av att projektleda minst 3 stora upphandlingsprojekt med mycket hög svårighetsgrad/komplexitet.
Konsult ska ha erfarenhet av att projektleda minst 3 upphandlingsprojekt som omfattade offentlig upphandling enligt LOU, LUF eller LUK.
Konsult ska ha erfarenhet av att projektleda minst 3 förstudier och/eller utredningar inför offentlig upphandling.
Meriterande
Konsult bör ha erfarenhet av minst 1 projekt avseende upphandling av kollektivtrafik.
Konsult bör ha minst 3 års dokumenterad erfarenhet av arbete åt en offentlig myndighet/förvaltning alternativt i en politikerstyrd organisation.
Dina personliga egenskaper Kommunikativ
Lösningsfokuserad
Analytisk och strukturerad i sitt arbetssätt
Självgående och drivande
Tar ansvar för ledning av sitt och andras arbete
All kommunikation förväntas ske på svenska och samtliga dokument författas på svenska
Visst låter detta som en spännande roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.
Varaktighet, arbetstid, etc. Projektledare upphandling
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare NXT Interim Stockholm AB (org.nr 559277-4078),
http://nxtinterim.se/ Kontakt Evelina Hedman
evelina.hedman@nxtinterim.se Jobbnummer 8024693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.