Projektledare - Översättningsprojekt
Snabböversättare Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Norberg
2018-01-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektledare - Översättningsprojekt" (publicerad 2021-09-14) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norberg,
Fagersta,
Avesta,
Hedemora,
Smedjebacken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Snabböversättare Sverige AB i Norberg Ditt huvudsakliga arbete är att koordinera översättningsarbeten till våra olika kunder som är både företag och privatpersoner.
Det innebär att du ansvarar själv för hela översättningsprojektet från början till slut. Det omfattar att ta emot förfrågan från kund, ta fram offert utifrån kundens behov och förutsättningar. Därefter svara för projektet till det är klart och avsluta med att fakturera kunden.
Du arbetar parallellt med flera översättningsprojekt som är av olika karaktär.
Arbetet förutsätter att du är organiserad och strukturerad. Du arbetar mycket självständigt.
Vi arbetar ofta med tighta deadlines. Du kommunicerar med kunder i Sverige och översättare runt om i världen via e-post samt telefon.
Då våra översättare främst talar engelska är det viktigt att du är van att kommunicera på engelska. Du behöver också vara duktig på svenskaspråket, både i tal och i skrift då du arbetar med svenska kunder.
Du behöver inte översätta texter men viss korrekturläsning ingår i arbetsuppgifterna.
Vi möter ständigt nya tekniska utmaningar så en nyfikenhet att lära sig om nya verktyg är ett plus.
Det är även meriterande om du har en kommersiell bakgrund med vana från kundservice. Arbetet innebär att man är ansvarig för sina egna projekt där man tar många egna beslut men vi jobbar även tillsammans inom vårt svenska team. Det är ett roligt och givande arbete med många spännande projekt! Man vet aldrig riktigt hur dagen kommer att se ut!
• Svenska som modersmål och kunna det engelska språket flytande, både i tal och skrift.
• Meriterande om du kan flera språk än Svenska och engelska.
• God vana av att arbeta med Officepaketet.
• Det är en fördel om du arbetat med Trados eller annat CAT program.
• Tidigare erfarenhet från arbete inom försäljning och kundservice är ett plus.
• Vi ser gärna att du är proaktiv och att du tycker om att söka olika slags lösningar.
• Tycka om och ha öga för olika möjligheter och potential hos våra kunder.
Snabböversättare är ett dotterbolag till det holländska företaget Snelvertaler BV som är ett av de ledande företagen inom branschen.
Vi är ett internationellt företag med kontor i Holland, Tyskland, Belgien, USA och Sverige. I det svenska teamet är vi 6 personer varav 5 anställda i Norberg.
Du kommer att arbeta på vårt kontor i Norberg och ha tät kontakt med våra kollegor i Holland.
Skicka gärna in ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas tidigare.
Varaktighet, arbetstid
Anställningen varar till en början 6 månader men förhoppningen är att kunna förlänga detta. Arbetsplatsen är på vårt kontor i Norberg.
Publiceringsdatum2018-01-03Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-02
FöretagSNABBÖVERSÄTTARE SVERIGE AB
AdressSNABBÖVERSÄTTARE SVERIGE AB
Nytgatan 2
73834 NORBERG
KontorsadressNytgatan 2
Jobbnummer 3883861
Observera att sista ansökningsdag har passerat.