Löneadministratör till Oriflame

sharper / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till Oriflame" (publicerad 2019-04-23) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos sharper i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Norrköping, Motala eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2019-04-10

Om företaget
Oriflame Cosmetics är ett ledande internationellt direktförsäljande kosmetikföretag som grundades i Sverige 1967. Idag finns Oriflame i över 60 länder och är marknadsledande i över hälften av dem. Till deras kontor på Mäster Samuelsgatan söker vi nu en löneadministratör.

Arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du tillhöra HR-teamet och arbeta tätt med finansavdelningen och externa leverantörer. Det är en bred variation av arbetsuppgifter och du kommer arbeta såväl självständigt som i grupp. Du ansvarar för förberedelser av löner, svarar på frågor om föräldraledighet, semester, pension m.m. samt utbildar nyanställda kollegor i lönefrågor och rapportering. Vidare kommer du agera koordinerande och vara behjälplig gällande specifika förmåner för exempelvis expatriater.

• Säkra exakt löneavgift till extern lönepartner och ge externa parter önskad information
• Lönekartläggning
• Äga och driva den årliga lönerevisionen
• Stödja medarbetare i pensionsfrågor tillsammans med pensionspartnern
• Stöd tillsammans med skattepartnern att rätt skatt dras av för anställda som flyttar till eller från Sverige
• Upprätthålla HR-systemet medanställdas data och personliga uppgifter på ett konfidentiellt och professionellt sätt
• Övrig HR-administration

Du rapporterar till Senior Director Global HR.

Profil
För att trivas i rollen som löneadministratör är du en självgående doermed intresse för system.Krav för tjänsten äryrkesutbildning eller kandidatexameninom ekonomi, personal eller motsvarande. Duhar minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har kunskap om svensk arbetslagstiftning och kollektivavtal. Flytande svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav.Du har en flexibel och serviceinriktad attityd och kanhantera känslig informationpå alla nivåer i verksamheten. Vidare har du en stark administrativ ådra, är strukturerad och noggrann. Du beskriver dig som kommunikativ, effektiv och positiv.

Oriflames värdeord är spirit, togetherness and passionoch det är viktigt att du kan relatera till dem. HR-teamet karaktäriseras av ett starkt driv och framåtanda, de värdesätter att ha kul på jobbet och leverera en hög servicenivå.

Är du intresserad av att få arbeta på ett globalt företag och nyfiken på vad de kan erbjuda dig? Ansök redan idag!

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Josefine Wrannvikpå telefonnummer +46 (0) 70 729 87 35. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om ossSharper är ett nordiskt konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på kvalificerat urval av specialistpositioner samt ledande befattningar. Sharper ingår i koncernen The Creativity Family Oy som grundades i Finland 2005. Sharper är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Engineering & Supply chain samt Back office & HR.

Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
JOSEFINE WRANNVIK josefine.wrannvik@sharper.se +46 70 729 87 35

Företag
Sharper

Adress
Sharper
Lindhagensgatan 74
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 74, Stockholm

Jobbnummer
4724945

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från sharper

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos sharper: