Löneadministratör till Löneenheten, Söderhamn

HR LOV, Landstinget Gävleborg / Ekonomiassistentjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos HR LOV, Landstinget Gävleborg i Söderhamn, Hudiksvall, Gävle eller i hela Sverige

Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård samt tandvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Landstinget har två akutsjukhus, i Gävle och i Hudiksvall, ett stort antal hälsocentraler samt Psykiatri och habilitering.

Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner. En stor del av administrationen är samlad i förvaltningen Lednings- och verksamhetsstöd. Landstinget har 6 700 medarbetare och omsätter ca 6,6 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap och tio kommuner med omkring 275 000 invånare.

Löneenheten är en av tre enheter inom HR-avdelningen inom Lednings-och verksamhetsstöd. Stationeringsort är Söderhamn. Vi administrerar löner för all personal i Landstinget Gävleborg.

Publiceringsdatum
2012-06-07

Arbetsuppgifter
Löneadministratören administrerar samtliga löneutbetalningar inom Landstinget Gävleborg. Löneadministratören ska bevaka lagar, avtal, författningar och krav från olika myndigheter inom HR. Löneadministratören registrerar in person-och anställningsuppgifter i HR-systemet Personec P. Arbetet innebär även viss manuell registrering av material för utbetalning. Löne-och skatteredovisning kan även förekomma. Dessutom ingår att skriva arbetsgivarintyg, intyg om årsinkomst till Försäkringskassan samt uppgifter till AFA Försäkring.

Kvalifikationer
Formell kompetens:
• Krav på gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning. Gärna med påbyggnad KY-utbildning med inriktning administration alt löneadministratörsutbildning.

En förutsättning för att klara av arbetet som löneadministratör är att du är engagerad i ditt arbete, agerar professionellt samt har förmåga att hitta kreativa lösningar!

Dessutom ska du ha:
• Erfarenhet av löneadministration eller annan likvärdig administration och dessutom kunskap om lagar och avtal.
• God datavana, gärna erfarenhet av HR-systemet Personec P.
• Känsla för att arbeta med siffror och vara noggrann.
• Ett intresse för mänskliga relationer.
• Social kompetens.
• Förmåga att samverka och samarbeta effektivt med andra människor både inom och utom Landstinget Gävleborg.
• Ett resultatinriktat beteende och agera därefter.
• Ett konsultativt arbetssätt och vara serviceinriktad.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 120901.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-21
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Ange följande referens när du ansöker: 208-2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christine Hedlund, enhetschef, 073-395 52 54

Facklig kontakt
Lotta Eriksson, Vision, 070-217 72 53
Irma Numelin, Kommunal, 070-394 52 02
Inger Bodin, Ledarna, 070-686 81 00
Lisa Bäck, SACO, 070-375 25 69
Irene Strandqvist, Vårdförbundet, 070-281 74 14

Företag
HR LOV, Landstinget Gävleborg

Adress
HR LOV, Landstinget Gävleborg
80187 Gävle

Jobbnummer
1265885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från HR LOV, Landstinget Gävleborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos HR LOV, Landstinget Gävleborg: