Logistikansvarig till Hasselblad

Adecco, Göteborg / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco, Göteborg i Göteborg, Partille eller i hela Sverige

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Office & HR förmedlar administratörer, receptionister, sekreterare, administrativa chefer, HR-personal, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag. Mer information om Adecco finner du på www.adecco.se
Nu söker vi omgående en logistikansvarig till Hasselblad med placering i Göteborg

Publiceringsdatum
2010-08-26

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha ett övergripande logistikansvar och primärt vara en länk mellan interna produktionsenheter och inköpsavdelningen och hålla i den lång- och kortsiktiga planeringen kring leveranser och produktion. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att koordinera material- och produktleveranser mellan och till viss del inom de olika produktionsenheterna. Du skall även ansvara för dokumentation, uppföljning och kommunikation av planering från start av produktion till utleverans av färdig produkt. Vidare består arbetet av att driva och följa upp att de planerade produktionsbehoven kan realiseras på de olika produktionsenheterna. Resor till Danmark kommer att ingå i arbetet ungefär en gång per vecka.

Erfarenheter
Vi söker dig med erfarenhet från inköp och/eller logistik, gärna med högskoleutbildning inom något av nämnda områden. Du ska ha arbetat inom teknisk eller producerande industri samt ha förståelse för tekniska produkter. Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska. Förståelse för danska är önskvärt. Du har goda kunskaper i Office-paketet, är en van datoranvändare och har kunskaper i Movex och/eller Axapta eller är en van användare av liknande affärssystem.

Dina personliga egenskaper
Som person är du framförallt serviceminded, rak och tydlig i din kommunikation. Du har lätt för att prioritera och situationsanpassa ditt arbete efter olika situationer samt är kvalitetsmedveten. Andra egenskaper som värdesätts är noggrannhet, flexibilitet och lyhördhet. Du är en självgående och driven person som är trygg och orädd. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult på Adecco och blir uthyrd till vårt kundföretag men för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos vår kund.

Så ansöker du
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt, intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig på vår hemsida www.adecco.se för att därefter ansöka.
Vid frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen kontakta rekryteringsansvarig Therése Engström på telefon 031 725 45 09.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Therése Engström, Rekryteringsansvarig, 031-725 45 00 (Växel), therese.engstrom@adecco.se

Företag
Adecco, Göteborg

Adress
Adecco, Göteborg
Götgatan 11
41105 Göteborg

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031- 725 45 00
E-postadress: rekryteringscentergbg@adecco.se

Jobbnummer
718818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco, Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco, Göteborg: