Kundcenterexpert till Carglass Sweden
Carglass Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carglass Sweden AB i Stockholm,
Botkyrka,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Carglass® är specialister inom bilglasbyten och reparationer och ingår i Belrongruppen som är världsledande och aktiv i 34 länder med 26500 anställda. Inom Belron ger vi varje år service åt mer än 8 miljoner bilägare, vare sig det gäller att byta vindruta eller laga stenskott. Som Sveriges ledande företag för stenskottslagning och byte av bilglas har Carglass® dessutom ett nära samarbete med samtliga stora svenska försäkringsbolag, vilket gör att vi vid bilförsäkringsärenden kan ta hand om allt administrativt arbete för kundens räkning.
Som Kundcenterexpert på Carglass® tillhör du ett av Sveriges bästa kundcenterteam som strävar mot att leverera service i världsklass till våra kunder. Du ansvarar för att ta hand om kundärenden från första kundkontakt till att en bokning är gjord. Detta innebär att du arbetar i ett flertal system och administrerar ärenden samtidigt som du bemöter kunden med lyhördhet och god serviceanda via olika kontaktkanaler. Du arbetar både självständigt och i ett nära samarbete med dina kollegor.
Dina dagliga arbetsuppgifter innebär att:
• Ta emot inkommande kundkontakter via telefon och webchat avseende prisförfrågningar, bokningar och övriga frågor
• Hantera skadeanmälningar för diverse försäkringsbolag samt informera kund om lämpligaste leverantör för åtgärd av glasskada
• Lägga in och bekräfta bokningar i systemet
• Validera försäkringar och ha kontakt med försäkringsbolag
• Agera informatör och införsäljande i kontakt med kunder
• Hantera bokningsförfrågningar via webb, chat och e-post
Du har minst gymnasiekompetens och arbetslivserfarenhet från någon form av serviceyrke med vana att bemöta kunder. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från telefonförsäljning eller kundtjänst. Det är ett plus om du även har erfarenhet från försäkringsbranschen och kunskaper i säljteknik. Du brinner för att ge service och har en god personkännedom, där du anpassar kommunikationen utefter kundens kunskapsnivå. För att kunna förstå kunden på bästa sätt ser vi gärna att du har körkort. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav för denna tjänst, liksom goda kunskaper engelska.
För att lyckas i denna tjänst är du en person som trivs med att arbeta i ett högt tempo och du är lugn och stabil även i situationer som kräver uppmärksamhet på flera arbetsuppgifter samtidigt. Vidare har du en hög initiativkraft och du vågar ta för dig, uttrycka åsikter och komma med nya idéer. Ansvarsfull, pålitlig och punktlig är andra egenskaper som vi värderar högt hos våra medarbetare.
Vi ser gärna sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder. Det är avgörande för oss är att du delar vår grundläggande värdering att alla våra kunder och medarbetare, oavsett bakgrund, ska bemötas på ett respektfullt sätt.
Ansökan med CV och personligt brev skickas till
jobb@carglass.se . Har du frågor är du välkommen att kontakta Therese Johansson, HR via ovanstående mail. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att anmäla ditt intresse.
Tjänsten är ett vikariat på heltid t.om 160831 med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse, dock senast 7 mars 2016. Arbetsplatsen är vårt huvudkontor på Birger Jarlsgatan
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Publiceringsdatum2016-01-18ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@carglass.seKontaktTherese Johansson, HR Business Partner
jobb@carglass.seFöretagCARGLASS SWEDEN AB
AdressCARGLASS SWEDEN AB
BOX 19125
10432 STOCKHOLM
KontorsadressBIRGER JARLSGATAN 102
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4429390
Jobbnummer 2621719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.