Interim Lager & Logistikledare inom e-handel, Falkenberg

Logent AB / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige

Nu söker vi en erfaren ledare inom lager & Logistik till vår kunds lager i Falkenberg, start omgående.
Uppdraget är en interimlösning som sträcker sig fram till och med september 2021.

Publiceringsdatum
2020-12-02

Om tjänsten
Personalansvar för ca 30st medarbetare.

• Planera personalen utifrån satt planering.
• Förståelse kring processerna i driften och detaljkunskap kring vissa delar.
• Hålla i samtal (rehab, uppföljnings/mål-samtal, disciplinsamtal, årligt medarbetarsamtal mm).
• Hålla möten med gruppen (Uppstartsmöte, avdelningsmöte mm)
• Kontrollera tidsstämpling och följa upp avvikelse.
• Följa upp och analysera nyckeltal.
• Arbeta för motivation och inspiration.
• Dagligen jobba tätt och samarbeta/informera/synka med kollegor i syfte att optimera drift och resurs på daglig basis.
• Sätta upp och följa upp mål för medarbetare och grupp.
• Göra åtgärdsplan samt rapportering.
• Vara aktiv genom att synas ute i produktionen.
• Söka och sprida relevant information till berörda parter såsom exempelvis avvikelser i produktionen eller konsekvenser av förändrade förutsättningar som kan uppstå.

Profil
• Erfarenhet av personalansvar
• Erfarenhet från lager/logistik eller annan verksamhet av produktionskaraktär
• Förmåga att hantera operativa frågor
• Ledare och en teamplayer
• Tar egna initiativ och fattar beslut samt tillsammans med teamet driver arbetet framåt
• Har hög ansvarskänsla, tar ansvar för resultat och uppgifter
• Flexibel, strukturerad, lösningsfokuserad, lyhörd, kommunikativ
• Datorvana, behärskar officepaketet
• Behärskar det svenska språket i tal och skrift mycket bra. Kunskaper i engelska

Om Logent

Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2019 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK.

Vi är måna om våra anställda och erbjuder alla medarbetare försäkringar och marknadsmässiga löner. För dig som vill prova på att arbeta i Norge eller kan tänka dig att arbeta vid någon av de andra orterna där Logent finns representerade i Sverige så har vi på Logent många roliga uppdrag att erbjuda, vi ser gärna att våra anställda utvecklas inom koncernen!
Läs mer på www.logent.se

Om ansökan

Uppdraget ska tillsättas omgående och vi behöver därmed din ansökan med CV och personligt brev omgående. Har du frågor eller vill veta mer kontakta alexandra.borup@logent.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Logent AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3239".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Logent AB (org.nr 556634-4429), http://www.logent.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Logent AB

Jobbnummer
5471317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB: