Inköpssamordnare - med fokus på barn- och utbildningsverksamhet

Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning / Inköpar- och marknadsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning i Skövde

Skövde är en framtidstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Vi har en tydlig målsättning om att ha en effektiv organisation och verksamhet, ekonomistyrning är därför ett strategiskt viktigt område där vi under flera års tid aktivt arbetat med förbättring och kvalitetssäkring av de grundläggande processerna.

Redovisningsenheten har idag 22 medarbetare och är en del av avdelningen ekonomi och verksamhetsstyrning som leds av ekonomichefen. Tillsammans med enhet budget och analys är vi ett stöd och en resurs för kommunens sektorer samt flera av våra bolag och kommunalförbund. Redovisningsenheten har också ett tydligt uppdrag att leda ekonomiska processer i kommunen och vårt uppdrag omfattas av bland annat inköp, försäljning, redovisning, cash management och förvaltning av vårt ekonomisystem.

Sedan 2015 har vi börjat jobba med centraliserad inköpsfunktion där kompetens och strategisk insyn samlas. Arbetssättet har varit framgångsrikt både ur ett medarbetar-ekonomiskt-och organisatoriskt perspektiv. Vi vill nu ta ytterligare steg i denna resa och söker dig som vill utvecklas tillsammans med oss.




Publiceringsdatum
2017-10-11

Arbetsuppgifter
Vill du bli en del av ett kompetent team med inköpare, ekonomer och systemvetare som tillsammans arbetar med utveckling och samordning av inköpsprocessen i Skövde kommun?

Vi söker en självständig kollega som brinner för inköpsfrågor, ekonomifrågor och som drivs av att ta sig an nya arbetsuppgifter och komma med förslag på förbättringsåtgärder. Du förväntas ha ett konsultativt förhållningssätt, vara serviceinriktad och trivas med kundkontakt. Det är viktigt att du har god förståelse och intresse för att arbeta med kvalificerade ekonomi- och inköpssystem.

I ditt uppdrag ingår att ta en aktiv roll i kommunens övergripande inköpsnätverk som har i uppdrag att samordna inköpsbehoven mellan de olika sektorerna.

I ditt uppdrag ingår att leda och stödja sektor barn-och utbildning kring sektorns inköp. I detta ingår bland annat att samordna och stötta sektorns beställarorganisation. Du är länken mellan sektorn, ekonomiavdelningen och upphandlingsenheten där du fångar upp, strukturerar och förmedla vidare information till rätt mottagare. Du ansvarar för att sektorsspecifika avtal hålls ordnade och finns tillgängliga i kommunens avtalsdatabas. Du förväntas komma med förslag på förändringar samt vara delaktig i genomförandet av förbättringsarbete, analysera inköpsmönster, driva och samordna inköpsfrågor inom sektorn. Ditt inköpssamordnaruppdrag kan komma att utökas mot andra sektorer. I arbetet ingår också att tillsammans med inköpsgruppen gemensamt driva utvecklingsprojekt avseende det taktiska och strategiska arbetet med inköp inom kommunen samt gemensamt ta ansvar för vissa centralt placerade operativa uppgifter kring inköp. Tillsammans med inköpsgruppen arbetar ni med att effektivisera kommunens inköp genom att bland annat öka andelen elektroniska beställningar och e-handelsflöden.

Du rapporterar till processledaren för inköp i kommunen som också är samordningsansvarig för inköpsgruppen som du ingår i och som kommer vara ditt stöd i din arbetsplanering. Du är underställd vår redovisningschef.

Du kommer att ingå i ett team med mycket kunskap och erfarenhet där vi lär av varandra.




Kvalifikationer
Du tar en självklar plats i vår organisation som inköpssamordnare. Du har ett konsultativt förhållningssätt och god samarbetsförmåga.

• Du har en akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi, logistik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med inköpsfrågor.
• Du har intresse för och erfarenhet av arbete i affärssystem.
• Du är duktig på att bygga och vårda förtroendefulla relationer.
• Du har god logisk förmåga, är strukturerad och noggrann.
• Du är öppen för nya utmaningar och vill främja utveckling.
• Du har ett professionellt förhållningssätt och är tydlig i din kommunikation.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-29
Ange följande referens när du ansöker: A721000
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Nyman 0500-497397
Eva Wärnå 0500-498585

Företag
Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning

Adress
Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
3745405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för ekonomi och verksamhetsstyrning: