Hyreskontraansvarig/Ekonomiassistent till korttidsvikariat

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

SW söker för kunds räkning en serviceinriktad och noggrann Hyresreskontraansvarig/Ekonomiassistent till väletablerat fastighetsbolag med kontor I Stockholms innerstad. Kunden sitter i moderna och öppna lokaler och du är en del av en ekonomiavdelning som består av 9 medarbetare - 7 Redovisningsekonomer samt 2 Hyresreskontraansvariga/Ekonomiassistenter - där det ni finns en temporär vakans på Hyresreskontraansvarig/Ekonomiassistent. Du hanterar inbetalningar - manuella inbetalningar, betalfil, autogiro - kontoavstämningar samt inkasso- och kravhantering i samarbete med inkassobolaget.

Tjänsten är ett föräldravikariat. Uppdragstiden är 2016-01-18 - 2016-03-11. Tjänsten är på heltid.

Tjänstebeskrivning?
I rollen som Hyresreskontraansvarig/Ekonomiassistent kommer du vara en del av ekonomiavdelningen på huvudkontoret. Din arbetsgrupp på ekonomiavdelningen består av 7 Redovisningsekonomer samt 2 Hyresreskontraansvariga/Ekonomiassistenter. Du välkomnas till en dedikerad och positiv arbetsplats där dina kollegor är mån om att du ska komma in jobbet och det du ska få den stöttning du behöver under vikariatet. Tjänsten innebär arbetsuppgifter så som:

•  Manuella inbetalningar, hantering av inbetalningar, autogirohantering?
•  Upprättande av manuella kundfakturor - intern fakturering
•  Bokning/reservering av fodringar
•  Hyresavstämningar samt kontoavstämningar av aktuella konton vid månadsbokslut och årsbokslut?
•  Inkasso- och kravhantering i samarbete med inkassobolagen?
•  Kontering av leverantörsfakturor från inkassobolag
•  Kontakt internt och externt för hyresreskontran?

Det här är tjänsten för dig som arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare och vill bidra med dina kunskaper och färdigheter på ett väletablerat och framgångsrikt fastighetsbolag. Du välkomnas till en stöttande arbetsgrupp och sitter i moderna och öppna lokaler!

Lämplig bakgrund?
Vi söker dig som har arbetserfarenhet från hyresreskontraarbete. Vi ser gärna att du har arbetat i systemet Fastnet sedan tidigare, men det är inget krav. Du är systemvan samt lättlärd i system. Du är datavan samt har goda kunskaper Officeapaketet.

Som person är du serviceinriktad och har en utmärkt förmåga att kommunicera med kunder och externa parter så som inkassobolag. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetsätt. Du är prestigelös och har lätt för att komma in i en arbetsgrupp och samspela med kollegor. Du fungerar utmärkt I såväl självständigt arbete som arbete i grupp.

Viktig information?
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Tjänsten är på heltid. Uppdragstiden är 2016-01-18 - 2016-03-11. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.

Konsult hos SW?
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

Varaktighet, arbetstid
Kontorstider 2016-01-18 - 2016-03-11

Publiceringsdatum
2015-12-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Simon Jordal +46 84075568

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20 Box 7420

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2564855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: