Handläggarassistent till mottagnings- och utredningsenheten

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som består av fem enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna.

Mottagning- och utredningsenhetens uppdrag är att hantera orosanmälningar samt utreda och bedöma behovet av insatser för barn och unga och deras familjer. Insatserna kan vara öppenvård i olika former, kontaktfamilj och vård i familjehem eller hem för vård och boende. Arbetsgruppen består av enhetschef, gruppledare, specialistsocionomer, socialsekreterare samt barn- och ungdomsassistenter och handläggarassistent.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner:
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2023-10-03

Arbetsuppgifter
Ditt huvudsakliga uppdrag är att assistera och avlasta socialsekreterarna på mottagningsteamet med administrativa arbetsuppgifter. Utifrån enhetens handläggningsprocesser registrerar du uppgifter i vårt verksamhetssystem Lifecare och avlastar i viss mån i vår telefonmottagning. Det ingår kontakter med andra enheter inom förvaltningen men även externa myndigheter och privata aktörer såsom andra kommuner och tolkförmedling.

I ditt uppdrag ingår även att i viss utsträckning kunna vara ersättare i vår reception med uppgifter såsom posthantering, aktivera passerkort och utdrag ur socialregistret.

Du ska i viss mån vara ersättare för nämnd- och utskottssekreterare för dokumentation i samband med beslutande sammanträden.

Det är en bred och varierad administrativ tjänst. Utifrån uppdraget kommer du att ha en föränderlig arbetsdag och det kommer att krävas att du är flexibel, självständig och bra på att prioritera.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete med dokumentationsansvar i offentlig verksamhet. Eftergymnasial utbildning liksom lämplig fort- och vidareutbildning med relevans för området är meriterande. Du ska ha god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du är en person som kan hantera komplexa problem och situationer på egen hand och tillsammans med kollegor. Du är serviceinriktad, kommunikativ och metodisk. Andra viktiga egenskaper är god samarbetsförmåga samt hög ansvarskänsla. Du ska kunna hantera arbetstoppar via återkommande omprioriteringar och vara öppen för att utföra varierande slag av arbetsuppgifter inom enheten. Du måste vara beredd att vara en god ambassadör för verksamheten och besitta hög social kompetens.

I rollen som handläggarassistent behöver du ha lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du tar ett stort eget ansvar för att prioritera och planera din tid och arbetsuppgifter effektivt. Även om du är ensam i din roll kommer du ha ett stort kontaktnät så vi ser det viktigt att du har en god samarbetsförmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "98-23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Jan Nilsson
jan.nilsson@sandviken.se
026-24 13 93

Jobbnummer
8159909

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: