Förste socialsekreterare
Svalövs kommun, Utredning- & uppföljningsenheten / Socialsekreterarjobb / Svalöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Svalöv,
Kävlinge,
Eslöv,
Landskrona,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svalövs kommun, Utredning- & uppföljningsenheten i Svalöv Svalövs kommun - med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg - erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 500 invånare.
Sektor IFO i Svalöv består av fyra enheter: enheten för utredning och uppföljning, enheten för arbete, integration och välfärd, enheten för öppna insatser samt enheten för myndighetsutövning
Vår enhet arbetar i tre team. Ett team arbetar med att utreda inkomna anmälningar och ansökningar, samt följa upp beviljade insatser rörande barn 0-18 år vars föräldrar brister i omsorg. Ett team arbetar med att utreda inkomna anmälningar och ansökningar, samt följa upp beviljade insatser avseende vuxna och ett team jobbar med familjehemsvård. Vi ska nu utöka vår enhet med en förste socialsekreterare.
Publiceringsdatum2023-09-01ArbetsuppgifterEnheten behöver dig! Ditt huvudsakliga uppdrag är att vägleda och handleda enhetens socialsekreterare i det dagliga arbetet med ärendehandläggning.
Tjänsten har ett utökat delegationsansvar för ärendebeslut. I arbetet ingår även:
• Säkerställa att socialsekreterarnas arbete håller en god kvalité och utgår ifrån de riktlinjer som finns.
• I säkerställandet av god kvalité ingår bland annat att se till att beviljade insatser är kostnadseffektiva och att bemötandet av brukare är gott.
• Du kommer att få samverka med medarbetare och chefer inom förvaltningen för att utveckla verksamheten.
• Du kommer att få introducera nya socialsekreterare.
• Planera och utföra metodstöd.
• Vara med som stöd i svåra möten.
• Hjälpa socialsekreterarna att prioritera vid hög arbetsbelastning.
Vi erbjuder dig en grupp på 14 socialsekreterare, en administratör och en enhetschef. Gruppen är mycket välfungerande, kompetent och har relativt låg personalomsättning. Det är även en erfaren grupp med mycket kunskap som är hjälpsam och har nära till skratt. I Svalöv har vi utvecklat en ärendeprocess som innebär att vi har ett mycket nära samarbete med vår öppenvård för att erbjuda skräddarsydda insatser för våra barn, familjer och vuxna. Teamarbete är en självklarhet såväl inom enheten som med angränsande enheter och ger möjlighet att skapa positiv skillnad för de människor vi möter. Socialförvaltningen i Svalöv är en arbetsplats som ligger i framkant, vi fokuserar på att utveckla både det sociala arbetet och varandra. Vi jobbar tillsammans kring våra klienter och gör positiv skillnad i människors liv. Vi är en enhet som drivs av utveckling och är vetgiriga. Hos oss kommer du får en gedigen introduktion och stöd av ett gäng engagerade, kunniga, hjälpsamma arbetskamrater med mycket humor. Hos oss är du med och utvecklar arbetet så att vi kan vara din och allas bästa arbetsmiljö.
Svalövs kommun erbjuder friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. De som önskar arbetar på distans 1-2 dagar per vecka när verksamheten så tillåter.
KvalifikationerDu som söker till oss har en socionomexamen samt flerårig arbetslivserfarenhet med myndighetsutövning för barn och unga och vuxna.
Övriga krav är: Utbildning i och har arbetat med BBIC. Du har god kunskap om relevant lagstiftning. Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet som förste socialsekreterare/gruppledare samt erfarenhet av att arbeta i olika system, exempelvis Lifecare. För att lyckas med myndighetsuppdraget krävs att du samarbetar med kollegor såväl internt som externt. I din roll som förste är du en förebild för andra i teamarbete och samarbete är en självklarhet för dig som ett sätt att nå bästa möjliga resultat för Svalövsborna.
Du är kreativ och kan hitta lösningar utanför boxen samtidigt som du inte räds att ta in förslag från handläggarna. Vi ser dig som strukturerad, självständig och har förmågan prioritera och organisera för att hitta lösningar anpassade efter den enskildes behov. Du förväntas vara trygg och modig i rollen som myndighetsutövare och beslutsfattare samt vara positiv till utveckling och samarbete. Du är tydlig i din kommunikation och kan utrycka dig väl språkligt samt skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort krävs.
Låter detta som ett spännande uppdrag? Välkommen med din ansökan!
Vi tillåter oss att rekrytera löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på vår hemsida
www.svalov.se.Användaren samtycker till och godkänner att Visma hanterar personuppgifter i enlighet med Vismas Policy om Personuppgifter och Cookies.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1244519-2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svalövs kommun (org.nr 212000-0993)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Svalövs kommun, Utredning- & uppföljningsenheten
Kontakt Enhetschef
Cecilia Beldja Sjöblom
cecilia.beldja-sjoblom@svalov.se 0418475000 Jobbnummer 8079214
Observera att sista ansökningsdag har passerat.