Experis IT söker Finsktalande First Line Supporttekniker

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är det dig vännerna ringer för IT-support? Brinner du för IT och vill fortsätta utvecklas inom området? Vi på Experis IT söker en Finsktalande First Line Supporttekniker till ett stort företag strax söder om Stockholm. Vi söker dig som brinner för service och vill utvecklas inom IT Support. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2021-09-06

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter som supporttekniker i en helpdesk kommer bestå av att ta emot felanmälningar och registrera ärenden. Du kommer göra initial felsökning och tillämpa kända lösningar för att snabbt återställa användarens problem. Din roll innefattar även administration av konton och du har behörigheter till olika system t.ex. Active Directory, Exchange, VPN m.m.

Som supporttekniker kommer du aktivt hålla dig uppdaterad kring kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dem.

Arbetstider: Dagtid

Uppdragslängd: Tillsvidare

Omfattning: 100 %

Ort: Stockholm

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av IT support alternativt har ett stort IT-intresse och brukar hjälpa vänner och familj med tekniska problem. Ett krav för tjänsten är att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Samt finska flytande i tal och skrift.

Som person är du ansvarsfull och strukturerad. Då du daglig kontakt med kund och tar emot dess felanmälningar är det viktigt att du är serviceminded och brinner för att ge bra service. Du ska trivas med att arbeta i ett högt tempo och vara öppen för förändring. Du ska även vara uppgiftsorienterad och tycka om att arbeta både självständigt och i team.

Det är meriterande om du har erfarenhet av support över telefon samt erfarenhet av ärendehanteringssystem samt fjärrstyrningssystem. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av olika system som t.ex. AD (Active Directory), Office365, Exchange, Agresso samt erfarenhet av nätverk.

Vad kan vi erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila zara.karlsson@se.experis.com







Sökord: Supporttekniker, IT, IT-support, Helpdesk, First line, 1st line, AD, Active Directory, IT-tekniker, Helpdesktekniker, IT Service Desk Agent

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "bb640ca4-15c0-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Jobbnummer
5945602

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: