Chef till sektionen Kansli- och stödsystem
Polismyndigheten / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Den nya Polismyndighetens bildades den 1 januari 2015. Den består av sju polisregioner och åtta nationella avdelningar varav it-avdelningen är en. Myndighetens uppdrag är att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället.
Polismyndighetens it-avdelning har drygt 800 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av it-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.
Enheten Utveckling och Applikationsförvaltning har ett helhetsansvar för utveckling, förvaltning och livcykelhantering av myndighetens it-produkter. Enhetens målsättning är hög utvecklingstakt, hög teknisk och funktionell kvalitet och att generera verksamhetsnytta i de leveranser som enheten ansvarar för. För att åstadkomma detta utvecklar vi nu våra arbetssätt som syftar till att arbeta lättrörligt och testdrivet med fokus på att kontinuerligt leverera verksamhetsnytta. Detta sker utifrån agila principer och förhållningssätt.
Enheten är uppdelad i sex sektioner, innehållande två till fem grupper. Fem av dessa sektioner innehåller grupper där respektive grupp ansvarar för ett antal it-produkter. Grupperna är ansvariga för att leverera utveckling, förvaltning och livcykelhantering av dessa it-produkter utifrån avdelningens it-plan. De fem sektionerna är Kansli- och stödsystem, Bastjänster och Utvecklingsmiljöer, Utredningssystem, Underrättelsesystem och Operativa verksamhetssystem.
Sektionen Kansli- och Stödsystem innehåller fem grupper:
• Informationshantering ? gruppen hanterar exempelvis polisens interna
och externa webbplatser, byggda i Episerver
• Beslutstöd ? hanterar produkter byggda i Business Objects och Qlikview
• Ekonomi ? gruppen är lokaliserad i Linköping och hanterar inköpta
produkter såsom ekonomisystemet Agresso och systemet för
avtalshantering
• Personal ? gruppen hanterar inköpta produkter såsom personalsystemet
Palasso egenutvecklade produkter som t ex polisens
personalplaneringssystem
• Ärendehantering ? gruppen hanterar främst produkter byggda i Siebel
och Remedy
Sektionen innehåller ett sextiotal medarbetare och konsulter.
Sektionen kommer att ha en avgörande roll i polisens utveckling av digitala tjänster och för att utveckla polisens förmåga inom områdena beslutstöd och dataanalys samt, inom Personalområdet, att delta i arbete för anslutning till Statens Service Center.
FÖR FULLSTÄNDIG ANNONS, KRAVPROFIL MM SE:
www.polisen.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-11-11ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-16
Ansökan via
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: C2697/2015
KontaktMikael Fredriksson, Enhetschef 010-56 36 959
Johan Gertz, Fackförbundet ST 010-56 770 92
Facklig kontaktSofia Ask, Polisförbundet 010-56 387 10
Lars Modig, Saco-s 0725 69 79 40
Lotta Hyltenfeldt, SEKO Polisen 010-56 379 35
FöretagPolismyndigheten
AdressPolismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30
Stockholm
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 11414
Jobbnummer 2521799
Observera att sista ansökningsdag har passerat.