Assistent till divisionen för myndighetsstöd

Post- och Telestyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm, Haninge, Malmö, Kiruna eller i hela Sverige

Vår division för myndighetsstöd söker nu en assistent som kan stötta divisionens chefer i sitt arbete. Är du mycket serviceinriktad, trivs med många kontakter och är van vid administration? Då kan du vara precis den vi söker och behöver!

På PTS bidrar du till samhällsnytta. Se filmen om vårt uppdrag.

Som assistent på divisionen för myndighetsstöd arbetar du med att stötta divisionens chefer med en bredd av olika administrativa och samordnande uppgifter.

Det kan till exempel handla om att:

• Boka konferenser, seminarier och resor
• Beställning av mat, fika mm.
• Vara redaktör för intranätet
• Kalenderadministration
• Bistå i hantering av utlämning av allmän handling
• Hantera vissa ärenden enligt dataskyddsförordningen
• Visst administrativt arbete med PTS föreskrifter
• Stöd och service i lokalerna på Hälsingegatan
• Ingå i assistentnätverket på PTS där det är en självklarhet att hjälpa varandra
• Övriga administrativa uppgifter som finns på divisionen

Vi söker dig med:

• gymnasieutbildning
• erfarenhet av administrativt arbete och assistentuppgifter
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• mycket god vana av Officepaketet

Vi ser det som meriterande om du har kunskaper om PTS.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i den här rollen är det viktigt att ha en hög servicekänsla. Du trivs med att samarbeta med andra men kan också vara drivande och självständig i ditt arbete. Vidare är du flexibel och kan lätt ställa om inför nya utmaningar och arbetsuppgifter om verksamheten kräver det.

Divisionen för myndighetsstöd
Divisionen stödjer gd och ledningsgruppen i myndighetens övergripande strategiarbete. Divisionen ansvarar för myndighetens ekonomiska planering och budget, registratur och fastighet, inköp och upphandling, HR-frågor, verksamhetsutvecklingsfrågor, it-frågor, kommunikation och rättsliga frågor.

Att arbeta på PTS:
Hos oss får du arbeta med ett meningsfullt uppdrag, till nytta för samhället, och tillsammans med cirka 380 kollegor. Vår verksamhet präglas av komplexa frågor och den snabba teknikutvecklingen, vilket gör att du får verka i en innovativ och kreativ miljö.

Vi är angelägna om att alla medarbetare mår bra och har förutsättningar att nå goda resultat. Vi arbetar strukturerat med varje medarbetares mål och utveckling. Vi värdesätter god balans mellan arbete och fritid, därför är friskvård en del av arbetet.

Om du är flexibel, tar initiativ och gillar att samarbeta kommer du att trivas hos oss och bidra till vår kultur. Vi utvecklar verksamheten tillsammans, vilket är en förutsättning för att vi ska nå våra höga ambitioner - att vara Sveriges bästa arbetsplats!

Om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader. Placering i Stockholm med start snarast möjligt enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 23 mars.

För mer information kontakta enhetschef Peter Mårtensson på tel. 08-678 58 67 eller HR-specialist Linn Arnewing på tel. 08-678 57 01.

För kontakt med vår lokala fackliga arbetstagarorganisation maila till saco@pts.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-03-14

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Post- och Telestyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Post- och Telestyrelsen (org.nr 202100-4359), http://www.pts.se

Arbetsplats
Post- och telestyrelsen

Jobbnummer
6433817

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Post- och Telestyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Post- och Telestyrelsen: