Vikarierande tillståndshandläggare till tillståndsenheten
Lunds kommun / Administratörsjobb / Lund
2024-11-14
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Om rollen och dina arbetsuppgifter
Tillståndsenheten vid Arbetsmarknads- och socialnämnden arbetar med tillståndsgivning och tillsyn gällande främst alkoholservering och tobaksförsäljning.
Vi drivs av att hålla en hög servicenivå gentemot våra tillståndshavare samtidigt som vi bedriver verksamheten rättssäkert och med hög kvalitet. Genom en ansvarsfull tillståndsgivning bidrar vi till Lunds profil som en trygg och attraktiv stad. En viktig del av arbetet som tillståndshandläggare är att skapa och upprätthålla en god dialog med tillståndshavarna i syfte att förebygga problem. Vi arbetar även systematiskt med utbildningar riktade till restaurangbranschen och våra studentorganisationer. Det ingår i tjänsten att utföra tillsynsbesök ute i verksamheterna vilket till viss del sker på obekväm arbetstid kvällar, nätter och helger. En av våra medarbetare ska vara föräldraledig och därför söker vi nu en vikarie under perioden januari till november 2025.
Vi söker dig
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning och som har tidigare erfarenhet av att arbeta med tillståndsärenden och tillsyn enligt alkohollagen, lagen om tobak och liknande produkter. Du behöver även ha en god kännedom om hur Lunds kommun arbetar med tillståndsgivning samt en mycket god kunskap om studentlivet i Lund. Det är en självklarhet att du är bekväm med att kommunicera både skriftligen och muntligen med såväl företagare som studenter. Erfarenhet av handläggning i verksamhetssystemen Alk-T och OL2 är meriterande. För att trivas hos oss behöver du vara positivt inställd till en tillitsbaserad styrning samt kunna arbeta självständigt med dina ärenden men även ta ansvar för helheten i verksamheten när så behövs. Vi är beroende av varandra för att vi gemensamt ska kunna uppnå verksamhetens mål och därför är det viktigt att du har en god förmåga att samarbeta och att du bidrar positivt till trivseln på arbetsplatsen.
Vi erbjuder dig
Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa.
https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetareOm arbetsplatsen
Tillståndsenheten är en liten enhet som utgörs av tre handläggare och en chef. Vi har vår hemvist i kommunhuset Kristallen där vi delar arbetsytor i det aktivitetsbaserade kontoret med andra verksamheter inom förvaltningen.
Vi är en del av arbetsmarknads- och socialförvaltningen där cirka 600 medarbetare ger stöd till de lundabor som behöver socialtjänstens insatser. Tillsammans ser vi till att barn och unga får en så bra uppväxt som möjligt. Vi utgår från hela familjens situation och att ingen ska fara illa. Det handlar om att ge stöd till vuxna med skadligt bruk och beroende eller psykiska funktionsnedsättningar, till dem som behöver ekonomiskt bistånd, god man, förvaltare eller stöd för att kunna studera eller arbeta, samt till flyktingar.
Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/1163".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds kommun (org.nr 212000-1132)
Arbetsplats Arbetsmarknads- och socialförvaltningen
Kontakt Annika Landfors
annika.landfors@lund.se 046-3595505 Jobbnummer 9011965