Till vår kund i Uppsala söker vi en administratör

Bemannia AB (Publ.) / Administratörsjobb / Uppsala
2024-10-02


Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia AB (Publ.) i Uppsala, Sigtuna, Upplands Väsby, Upplands-Bro, Solna eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat som administratör?Då ser vi fram emot din ansökan!
Om uppdraget
Vår kund, belägen i Uppsalasöker nu en administratörmed omgående start fram till slutet av februari 2025.Du kommer utgå ifrån kundens lokaler, tjänsten är på 100% och utförs under kontorstid mellan 07:00-17:00. Det finns möjlighet till flextid samt distansarbetenär arbetsuppgifterna tillåter.Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia.Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ha en central funktion i att etablera och utveckla ett nytt ansvarsområde för eventkoordinering och administrativt stöd. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att etablera och definiera en ny funktion för eventkoordinering och administrativt stöd, samt att utarbeta och implementera en tydlig befattningsbeskrivning för rollen som eventkoordinator och administrativt stöd. Du kommer att samarbeta med olika funktioner och avdelningar för att säkerställa en smidig överlämning av arbetsuppgifter till den nya funktionen. Du kommerse till att alla administrativa och koordinerande uppgifter utförs effektivt med hög kvalité.Utöver detta kommer du att:
Hantera beställningar och inköp av namnskyltar, profilprodukter, helium, invigningsband, väskor, jackor och andra profilprodukter
Uppdatera infoskärmar löpande i samarbete med redaktionsteamet
Ge stöd till förvaltning och projektavdelning vid evenemang; samordning, bokning av möten, skrivning av mötesanteckningar, skapande av att-göra-listor, sammansättning av adresslistor, packning av material och riggning vid fastigheten/byggplatsen
Administrera dokumentmallar; se till att rätt mallar finns tillgängliga, att de ligger på rätt plats, styra upp arbetet med/eller beställa tillgänglighetsanpassning av dokument, driva effektivisering, utbildning kring detta
Etablera tydliga checklistor för administrativa kontorsrutiner
Tillse att nyanställda fotograferas och administrera personalbildarkivet
Hantera generella kontorsgöromål; inventera lager, administrera beställningar av kontorsrelaterat material
Ge mötesservice som t.ex. beställning och mottagande av förtäring, stöd vid mötes- och konferensplanering
Fungera som intranätsredaktör; hantera löpande uppdateringar och störningsnyheter
Uppdatera års- och hållbarhetsrapporten
Administrera utbildningar i Lärportalen


Publiceringsdatum
2024-10-02

Kvalifikationer
Stark administrativ kompetens, inklusive hantering av dokumentmallar
Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter
Kunskap om att uppdatera exempelvis infoskärmar och intranät, samt hantering av digitala verktyg och plattformar
Erfarenhet av att hantera beställningar och inköp

Meriterande
Förmåga att tänka kreativt och komma med innovativa lösningar för event och administrativa processer
Erfarenhet av att utbilda och vägleda kollegor i användning av dokumentmallar och administrativa rutiner
Noggrannhet och uppmärksamhet på detaljer, särskilt vid hantering av dokument och mötesanteckningar
Erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom administrativt stöd

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7 oktober.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 884 96 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia AB (Publ.) (org.nr 556626-8347), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Sanna Perjons
sanna.perjons@bemannia.se

Jobbnummer
8933719

Prenumerera på jobb från Bemannia AB (Publ.)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia AB (Publ.):