Teknisk servicekoordinator till Bygghemma.se

Bravura Sverige AB / Maskinreparatörsjobb / Malmö
2025-01-27


Visa alla maskinreparatörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Bygghemma.se söker en teknisk servicekoordinator till deras huvudkontor i Malmö. Har du gedigen kunskap om värmepumpar och erfarenhet av teknisk service och support? Trivs du med att arbeta i ett högt tempo, ta ansvar för hög service och kundnöjdhet samt samarbeta med engagerade kollegor? Då kan detta vara din nästa utmaning!
I Bygghemmas prestigelösa kultur, där ansvarstagande står i fokus, får du möjlighet att påverka och utvecklas i ett snabbt växande företag.


Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Bygghemma.se.

Publiceringsdatum
2025-01-27

Om företaget
Bygghemma.se är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom deras onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder de ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. De har huvudkontor i Malmö.
Polarpumpen, en del av Bygghemma.se, är Nordens ledande aktör inom värmepumpar. Avdelningen Customer Relations säkerställer hög kundnöjdhet och teknisk support. Somteknisk servicekoordinatorblir du en nyckelperson för att upprätthålla servicenivån inom luft-vattenvärmepumpar, från installation till garantiärenden. Du kommer in i enprestigelös kultur med transparens, ansvarstagande och samarbete i fokus. Teamet består av en dynamisk mix av medarbetare i olika åldrar och erfarenheter, där de arbetar tätt tillsammans i högt tempo och ständig utveckling. Idéer omsätts snabbt till handling med stor möjlighet att påverka.I teamet finns en tydlig struktur och en välkomnande onboardingprocess.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som teknisk servicekoordinator ger du expertstöd, teknisk support ochhanterar reklamationer. Du fungerar som huvudkontakt för installatörer och ser till att kommunikationen med demfungerar smidigt. Du spelar en avgörande roll i att upprätthålla kundnöjdhet genom att leverera teknisk service av högsta kvalitet och hantera efterarbete för att säkerställa att korrigerande åtgärder utförs på rätt sätt. Genom din produktkunskap bidrar du till förbättrad servicekvalitet och hjälper till att lösa tekniska problem. Du ansvarar även för att samla in och rapportera arbetskostnader kopplade till garantiarbeten och installationer till ekonomiavdelningen samt ser till att reklamationsärenden hanteras korrekt och fördelas till rätt personer. Som ämnesexpert inom luft-vattenvärmepumpar ger du stöd och utbildning till installatörer och arbetar proaktivt för att stärka deras kompetens. Dessutom samarbetar du internt för att dela teknisk kunskap, säkerställa produktkvalitet och bidra till processer såsom onboarding och uppföljning av leverantörer.
Hantera reklamationer och identifiera lösningar
Samarbeta med och ge stöd till interna intressenter
Tillhandahålla produktkunskap,förbättra servicekvaliteten och lösa tekniska problem
Leda tekniska utbildningar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Gedigen kunskap omvärmepumpar, särskilt luft/vatten-system
Minst några års erfarenhet inom fältet, antingen som installatör eller tekniker, alternativt i en liknande roll där du hanterat teknisk support och reklamationer
Certifikatkategori 1 F-gas är meriterande
Mycket god kommunikation i skrift och tal på svenska samtgod kommunikation i skrift och tal på engelska
B-körkort

Vi söker dig som är socialt säker och har en naturlig förmåga att kommunicera tydligt och effektivt - oavsett om det handlar om att vägleda kunder, utbilda installatörer eller samarbeta med leverantörer. Du kan anpassa ditt sätt att kommunicera beroende på situation och person, och är trygg i din kunskap samtidigt som du kan förmedla den på ett pedagogiskt sätt. För att lyckas i rollen behöver du ha en stark förmåga att planera och strukturera ditt arbete, särskilt under högsäsong när tempot är högt. Du kan prioritera det som är viktigastför att säkerställa att kunder får snabb och effektiv hjälp.Vi värdesätter mod - du vågar fatta beslut och står tryggt i dem. Samtidigt är du ansvarstagande och ser till att ärenden hanteras från start till mål med kundens bästa i fokus.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelsePlats: MalmöLön: Fast månadslön, enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Blir du aktuell för tjänsten kontaktar vi dig för en inledande telefonintervju.Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till info@bravura.se eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-02-20

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803), https://www.bravura.se

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
9128431

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: