Stödassistent på Nyöppnad gruppbostad på Margaretavägen 2B
Lunds kommun / Vårdarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.
Publiceringsdatum2021-05-11Om företagetGruppbostaden är i 2 plan med stora gemensamma utrymmen på båda plan.
Området runt om gruppbostaden är uppväxt och lummigt. Det ligger på Margaretavägen i Lund med gångavstånd till busshållplats.
Det bor 7 brukare i ålder 16-40 år varav majoriteten är under 30.
Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter består i att ge brukarna individuellt stöd i den dagliga livsföringen och personliga utvecklingen genom att arbeta tydliggörande, ge brukarna en förutsägbarhet och skapa struktur i brukarnas vardag. Stimulera till fritids- och kulturaktiviteter och delaktighet i samhället efter brukarnas individuella förmågor och satta mål. Detta så att de kan vara så självständiga som möjligt.
Exempel på arbetsuppgifter som förekommer är att planera vardagsaktiviteter med brukaren, stötta vid städning, matlagning, personlig hygien, läkemedelshantering, kultur-och fritidsaktiviteter. I din roll ingår även att planera, utforma genomförandeplaner, dokumentera, göra regelbundna utvärderingar samt medverka till att verksamheten håller en god kvalitet. Samverka med anhöriga , gode män/förvaltare och andra aktörer i samhället.
Du planerar ditt arbete tillsammans med den person du stöttar, och förstår hur viktigt det är att varje enskild person är delaktig och har inflytande över sin vardag. Det krävs det att du har bra samarbetsförmåga, är nyfiken och har förmågan att lyssna in våra brukare. Vi erbjuder dig ett spännande och stimulerande arbete där ingen dag är den andra lik.
Du kommer att jobba med, lågaffektivt bemötande , tydliggörande pedagogik och alternativa kommunikationssätt.
Vi söker dig som
Godkända betyg från Vård- och omsorgsprogrammet,
Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Kunskap och erfarenhet av TAKK/alternativ kommunikation och tydliggörande pedagogik är önskvärt
Du ska ha erfarenhet och kunskap kring autism och psykiatri.
Schemalagd arbetstid Dag/ Kväll/ Varannan helg
• Du ska ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift
• Datorvana
• Strukturerad
• Skapa goda relationer
• Vara flexibel
Förmåner
Våra medarbetare är vår styrka och främsta tillgång. Därför erbjuder vi alla som arbetar hos oss ett antal förmåner. Du kan läsa mer om dessa på
www.lund.se/formaner Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLunds kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/461".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds kommun (org.nr 212000-1132)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen
Jobbnummer 5730570
Observera att sista ansökningsdag har passerat.