Skolsekreterare/chefstöd
Lunds kommun / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun i Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Barn- och skolförvaltningen arbetar för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för barn och elever att nå målen. Vi arbetar för en enhetlig och tydlig styrning för skola och förskola och en ändamålsenlig och effektiv organisation. Vidare strävar vi efter att skapa förbättrade förutsättningar för utveckling och kvalitet i verksamheten.
Publiceringsdatum2021-05-19Om företagetI det natursköna norra Lund ligger Vallkärra skola och Håstad skola dit vi nu söker en skolsekreterare.
Du kommer att arbeta för båda skolorna men har ditt kontor på Vallkärra skola. I området finns ytterligare två skolor med två skolsekreterare som du kommer att samarbeta med.
Skolorna är två gamla byskolor där verksamheten omfattar både grundskola och fritidshem i åk F-3(63 elever) eller F-6(125 elever). Vallkärra skola är ett litet kollegium med nära samarbete och vi hjälps åt med det mesta.
Miljön på skolan inbjuder till lek och lärande såväl inomhus som utomhus. Vi värnar om elevens sociala och kunskapsmässiga utveckling i samspel med andra. Vi arbetar tillsammans utifrån gemensamma värdegrunder grundat på trivsel, samarbete, respekt, medbestämmande, arbetsglädje och kreativitet.
Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår bland annat personal- och elevadministration, rekrytering, arbetsrätt, vikarieanskaffning, dokumentation, arkivering, beställningar och fakturahantering. Det handlar även om att stödja rektor där behov finns så som informationsmöte, uppdrag mot fastighet, möta vårdnadshavare i olika situationer.
Du är en av skolornas nyckelpersoner med insyn och kunskap om det mesta som händer inom verksamheten, du är också ansiktet utåt. Serva och stödja pedagogiska personalen, i allt, där behov finns.
Digitala system du kommer att arbeta i: Lunds kommuns HR-portal, Procapita/Tieto Education,Raindance, W3D3, VARBI rekrytering, Kanslistroll i Skola24 och i Unikum.
Den största vikten kommer att läggas vid personlig lämplighet, att du som söker har en stor social kompetens och har service i din anda. Vi finns här för våra elever och det är viktigt att deras skoldag är så friktionsfri som möjligt och då ska organisationen och skolan bara fungera vilket kan innebära arbete ute i verksamheten vid ansträngda situationer.
Vi söker dig som
Vi söker i första hand dig som har högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som chefsstöd inom skola.
Eftersom arbetsuppgifterna till största delen är av administrativ karaktär måste du ha stor datavana och trivas med administrativt arbete. Tidigare erfarenhet av våra administrativa program, se ovan, är meriterande.
Då arbetet stundtals innebär hög arbetsbelastning behöver du vara van vid varierande arbetsuppgifter i högt tempo med förmåga att prioritera, hålla deadlines och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer på arbetsplatsen och du har en mycket god samarbetsförmåga.
För att få arbeta med barn inom skola och förskola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Varaktighet, arbetstid
75%. Tillträde: 2021-08-16 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLunds kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/478".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Lunds kommun (org.nr 212000-1132)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Barn- och skolförvaltningen
Jobbnummer 5741893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.