Skattehandläggare till Skattekontor Mariestad-Skövde

Skatteverket / Ekonomijobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomijobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde, Tidaholm, Skara, Falköping, Mariestad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Skattekontoret Mariestad-Skövde är ett av tio skattekontor i Västra regionen och har verksamhet i Mariestad och Skövde. Vi är ett utvecklingsinriktat fullskalekontor och hanterar det mesta inom skatteverksamheten

Vi söker nu skattehandläggare för tillsvidareanställning, i första hand till Skövde.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov och din kompetens. För att kunna göra ett bra jobb hos oss måste du ha förmåga att sätta dig in i kundens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har examen från högskola inom ekonomi eller juridik om minst 120 p/180 hp alternativt KY- eller YH-utbildning inom redovisningsekonomi

• har mycket god samarbetsförmåga och servicekänsla

• har en öppen, lyssnande och förklarande attityd

• har lätt för att kommunicera med andra i tal och skrift

• har förmåga att självständigt utföra utredningar och fatta beslut

• har hög arbetskapacitet och förmåga att jobba mot deadlines

Det är meriterande om du

• har högskolepoäng inom skatterätt

• har arbetat med utredning och beslutsfattande vid en myndighet

• har arbetat med redovisnings-/bokföringsfrågor

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

När du ansöker kommer du att få svara på ett antal frågor. Vi ber dig att vara noggrann med dina svar på dessa frågor eftersom de kommer att ligga till grund för urvalsprocessen. Du måste vara beredd på att styrka dina meriter med betyg och intyg.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-04-10

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Bergsten, Kontorscontroller 010-577 23 48
Mikael Lundin, Kontorscontroller 010-577 93 23
Virve Hilvervik, facklig kontaktperson SACO 010-574 72 41
Ragnhild Bertilsson, facklig kontaktperson ST 010-577 23 35
Uno Andersson, HR-konsult 010-577 43 10

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1837172

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: