Skattehandläggare punktskatteenheten, Ludvika

Skatteverket / Juristjobb / Ludvika
2018-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare punktskatteenheten, Ludvika" (publicerad 2018-11-23) ⬅️


Visa alla juristjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika, Borlänge, Falun, Avesta, Västerås eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare är av löpande karaktär vilket innebär att du administrerar, utreder, analyserar och beslutar i olika skatteärenden som gäller enhetens skatter. Du kommer även ge service genom att svara på frågor från företag, privatpersoner om våra skatter. Några exempel på de skatter som vi hanterar är skatt på alkohol, tobak, energi, reklam, och fordonsrelaterade skatter, det vill säga trängsel- och fordonsskatt.

På Punktskatteenheten är vi cirka 140 medarbetare fördelade på åtta sektioner, som finns i Ludvika, Örebro och Solna. Din placeringsort kommer att vara Ludvika, där vi är cirka 85 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp som är avslutad alternativt har en avslutad godkänd gymnasieutbildning och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet av att självständigt fatta beslut i ärenden.
• är bra på att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• är utvecklingsinriktad och flexibel
• har god förmåga att analysera och fatta beslut.

Det är meriterande om du

Har akademiska poäng inom bokföring och skatterätt. Det är även meriterande med aktuell arbetslivserfarenhet av bokföring samt av kundmöte och service. Det är också meriterande med aktuell erfarenhet av arbete med beskattningsfrågor på Skatteverket.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.


Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-08-31

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Wirgell, sektionschef 010-576 74 79
Helene Ulfsdotter, rekryterare 010-574 82 97
Åke Nilsson, facklig kontaktperson SACO 010-5742718
Ann Folkesson, facklig kontaktperson ST 010-5787022

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Storgatan 19
LUDVIKA
77183 LUDVIKA

Kontorsadress
Storgatan 19
LUDVIKA

Jobbnummer
4321447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: