Skattehandläggare punktskatteenheten, Ludvika

Skatteverket / Juristjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Ludvika, Borlänge, Falun, Avesta, Västerås eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare är av löpande karaktär vilket innebär att administrerar, utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden inom områdena nationella skatterna samt trängselskatt. Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt genom att svara på frågor från företag, privatpersoner om de skatter vi arbetar med, både via telefon och mejl.

På Punktskatteenheten är vi cirka 140 medarbetare fördelade på åtta sektioner, som finns i Ludvika, Örebro och Solna. Din placeringsort kommer att vara Ludvika, där vi är cirka 85 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad godkänd gymnasieutbildning
• har aktuell arbetslivserfarenhet av löpande ärendehantering
• är bra på att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• har ett gott bemötande och servicekänsla
• är flexibel och lösningsorienterad
• har god förmåga att stödja och samverka.
• har god förmåga att analysera och fatta beslut.

Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av administration samt av kundmöte och service. Det är också meriterande om du har läst på högskolan och där tagit högskolepoäng.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-11-23

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hans Söderström, sektionschef 010-5722198
Helene Ulfsdotter, rekryterare 010-574 82 97
Ann Folkesson, facklig kontaktperson ST 010-578 70 22
Åke Nilsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 27 18

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
171 94 Solna
17194 Solna

Kontorsadress
171 94 Solna

Jobbnummer
4475080

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: