Skattehandläggare, Nyköping

Skatteverket / Ekonomijobb / Nyköping
2014-04-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Nyköping" (publicerad 2018-07-06) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping, Norrköping, Katrineholm, Södertälje, Strängnäs eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare i Nyköping innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika ärenden gällande inkomstbeskattning och/eller periodbeskattning. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.

På skattekontoret i Nyköping är vi totalt cirka åttio medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning med minst 120p/180hp i ekonomi eller juridik eller har relevant arbetserfarenhet, gärna från en myndighet
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är resultat- och målinriktad
• har förmågan att ta egna beslut och slutför dina arbetsuppgifter
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• arbetar självständigt och samverkar
• har stor servicekänsla och är förtroendeingivande
• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt
• anpassar dig till nya förutsättningar.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av arbete inom området periodbeskattning eller inkomstbeskattning eller har minst ett års erfarenhet från arbete med redovisning eller revision. Det är även meriterande att du drivit eget företag.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningarna är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Välkommen med din ansökan till oss!

Publiceringsdatum
2014-04-28

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Carlsson, Sektionschef 010-576 44 05
Maud  Nyqvist, Facklig kontaktperson Saco 010-576 43 57
Agneta  Kellerman, Facklig kontaktperson ST 010-576 42 15
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1853788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: