Skattehandläggare inom inkomstbeskattning, Sundsvall

Skatteverket / Ekonomijobb / Sundsvall
2014-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare inom inkomstbeskattning, Sundsvall" (publicerad 2016-01-25) ⬅️


Visa alla ekonomijobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sundsvall, Mark, Härnösand, Kramfors, Hudiksvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare

innebär att du i huvudsak arbetar med inkomstbeskattning av företag/företagare. I arbetet ingår att söka och ge information samt att utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. I ditt arbete har du många kontakter med människor, skriftligen, via telefon och via personliga möten. Arbetet innebär omväxlande och parallella arbetsuppgifter, vilket ställer krav på din förmåga att vara flexibel. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet avgörs av verksamhetens behov och din kompetens.

På skattekontoret i Sundsvall är vi cirka 110 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande, jämställdhet och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120 p/180 hp inom ekonomi

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• är resultat- och målinriktad

• har förmågan att ta egna beslut och slutför dina arbetsuppgifter

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• har god samarbetsförmåga och delar med dig av dina kunskaper

• inger förtroende genom ett bra bemötande och har stor servicekänsla

• kan hantera krav och agerar lugnt och stabilt

• anpassar dig till nya förutsättningar

• kan arbeta självständigt och tar stort ansvar för ditt arbete

Det är meriterande om du har arbetat med bokföring på en redovisningsbyrå eller ekonomiavdelning. Det är även meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete, gärna inom skatteområdet. Om du har akademiska poäng i beskattningsrätt är det också meriterande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-02-17

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders  Ödlund, sektionschef 010-576 05 09
Anna  Englund, sektionschef 010-576 05 68
Bo Söderkvist, HR-konsult 010-574 93 69
Jenny  von Reis, facklig kontaktperson Saco 010-576 05 29
Karina  Lind, facklig kontaktperson ST 010-576 05 68

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1782559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: