Serviceinriktad Ekonomiassistent Till Glenair

Resultat i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
2024-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Serviceinriktad Ekonomiassistent Till Glenair" (publicerad 2024-10-29) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Resultat i Sverige AB i Solna, Stockholm, Danderyd, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Är du i början av din karriär och nyfiken på att arbeta som Ekonomi- och kontorsassistent i ett globalt bolag? Har du ca 1 års praktisk erfarenhet som Ekonomiassistent samt en stark servicekänsla? Då kan det vara dig vi söker till Glenair!

Publiceringsdatum
2024-06-17

Om företaget
Glenair tillverkar ruggade kontaktdon och kablar för kritiska applikationer inom Försvar, Subsea, Rymd, och Kärnkraft. Våra produkter förbinder och skyddar känslig elektronisk utrustning såsom kommersiell- och militär flygelektronik, soldatutrustning, obemannade robotar, satelliter, fartyg, pansarfordon, undervattenplattformar/ROV, kärnkraft och transportsystem. Vår kultur och affärsmodell bygger på service i alla led. Glenair är privatägt och har funnits i branschen sedan 1956 och har sitt huvudkontor i Kalifornien. Glenair Nordic har kontor i Solna och servar hela den nordiska marknaden med tekniska säljingenjörer, applikationsingenjörer, kundservice, och lager. Läs mer på www.glenair.se

Till kontoret i Solna välkomnas du till ljusa och fräscha lokaler där samhörighet och gemenskap är viktiga ledord. Här finns goda förbindelser till kollektivtrafik, närhet till grönområde samt en fantastisk utsikt över Brunnsviken.

Arbetsuppgifter
Som Ekonomi- och kontorsassistent kommer du att ha en central roll på kontoret. Du kommer främst att vara delaktig i kund- och leverantörsreskontran, men även ansvara för skötsel av kontoret och dess faciliteter.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att innefatta:
• Kundreskontra - inbetalningar
• Kundfakturering
• Leverantörsreskontra - utbetalningar
• Registrering av leverantörsfakturor
• Matchning mot inköpsorder
• Ansvar gällande kontorets skötsel
• Ansvarig för kontakt med företag gällande beställningar av kontorsmaterial m.m.

Ovan utgör grunden i tjänsten. Det är ett arbete med tidvis högt tempo och varierande arbetsuppgifter.

Profil
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning inom ekonomi samt tidigare praktisk erfarenhet inom ekonomi, gärna från leverantörsreskontran. Har du även tidigare erfarenhet från någon form av serviceyrke är detta särskilt meriterande. I ditt arbetssätt är du noggrann och strukturerad, du kan planera din tid och även självständigt prioritera bland dina arbetsuppgifter. Viktiga personliga egenskaper för att passa i rollen är driven, ansvarstagande, lyhörd, serviceinriktad och kommunikativ.

I rollen som Ekonomi- och kontorsassistent kommer du att ha en central roll på kontoret som innebär mycket kommunikation med kollegor men även externt med leverantörer. Vi söker dig som är positiv och framåt som person, som har en ödmjuk och serviceinriktad framtoning och som trivs i en roll med många kontaktytor. Då bolaget är internationellt och har engelska som koncernspråk är det viktigt att du pratar och skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Framgångsfaktorer
• Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Arbetserfarenhet inom ekonomi
• Serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande
• Svenska och engelska, flytande i tal och skrift
• Erfarenhet av kund-och leverantörsreskontra är meriterande men inte ett krav
• Erfarenhet av Dynamics AX är meriterande

Om företaget
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).

Så ansöker du
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid, 100%
PLACERING: Stockholm
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Gabriella Urban
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-06-30

Denna tjänst är en direktrekrytering där vi på Resultat har hand om rekryteringsprocessen men där du blir direkt anställd hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsterna ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Gabriella, 073 - 311 68 62.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8497".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Resultat i Sverige AB (org.nr 556872-3109), http://www.resultatab.se/

Kontakt
Gabriella Urban
gabriella@resultatab.se
+46 73 311 68 62

Jobbnummer
8754381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Resultat i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Resultat i Sverige AB: