Service Manager - Incident, Change, Problem till ledade resebolag

Wrknest AB / Datajobb / Stockholm
2022-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Service Manager - Incident, Change, Problem till ledade resebolag" (publicerad 2022-11-16) ⬅️


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wrknest AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-10-11

Om tjänsten
Som Service Manager - Incident, Change och Problem kommer du att bli en del av den nordiska IT-avdelningen som idag sysselsätter 140 medarbetare som stöttar verksamheten med allt från design, utveckling, implementation och drift av IT-lösningar. Som Service Manager kommer du att arbeta i en mångfacetterad roll med många bollar i luften. Du jobbar med koordinering av ärenden enligt ITIL men du kommer också ha ett helhetstänk där du jobbar med att identifiera förbättringsmöjligheter och driva dessa i mål.

Här är chansen för dig vars största intressen är IT och resor. Kunden har en hybrid set-up som gör att du erbjuds flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. I tjänsten tillkommer jourarbete ungefär var 10:e vecka.

Detta är en direktrekrytering med anställning hos kund där Wrknest stöttar i rekryteringsprocessen.

Dina framtida arbetsuppgifter

• Driva processerna för Incident, Change och Problem Management genom hela IT-organisationen
• Driva Major Incident processen och leda Incidentteamet
• Leda CAB-möten och hantera förändringar i en agil miljö
• Leda Problem reviewmöten
• Samarbeta med utvecklingsteamen för Problem Management och Change Enablement
• Samarbeta med tjänsteägare för en stabil driftsmiljö
• Leda och driva Processforum
• Vara en del av ITSM Tool Team

Profil
Vi söker dig som har en förmåga att arbeta proaktivt och se helheten. Du är driven, ansvarstagande, engagerad och har goda ledaregenskaper. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och kan arbeta självständigt. Du har en god fallenhet att kommunicera kring problem och lösningar på såväl affärsnivå som teknisk nivå. Du kommer ha många olika kontaktytor inom och utom leveransorganisationen varför det är viktigt att du även har en social förmåga och god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror att du har:

• Certifiering inom ITIL Foundation v3 eller v4.
• Erfarenhet av arbete som Incident, Change eller Problem Manager enligt ITIL eller motsvarande
• Ett starkt driv och ett intresse för att jobba i en föränderlig miljö med högt tempo, där det behövs snabba beslut och handlingskraftighet
• Affärsmässighet och högt kundfokus
• Goda kunskaper att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
• Grundläggande IT-kompetens, antingen via utbildning eller erfarenhet, för att kunna förstå och fatta beslut i tekniska diskussioner
• Relevant examen från Högskola/Universitet eller motsvarande

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm, Kungsholmen

Omfattning: Heltid, 40h/v

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Företaget
Vår kund är en arbetsplats med ett stort kunnande, högt tempo och en drivkraft att hela tiden bidra till att förbättra verksamheten. Ett företag där de har roligt och bryr sig om varandra, med fokus på visionen att ge sina kunder fantastiska reseupplevelser - De bästa veckorna på året. De erbjuder en spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en intern karriär.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wrknest AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wrknest AB (org.nr 559293-2213), http://www.wrknest.se

Arbetsplats
Wrknest

Jobbnummer
7065675

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wrknest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wrknest AB: