Inköpsadministratör till Tekniska kontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Norrköping är en stad i ständig förvandling. Vår befolkning växer, och vi har en potential som bara begränsas av oss själva. Vi brukar säga att kraften kommer ur kreativitet och våra 9 000 medarbetare. Genom att planera och driva en ständig utveckling skapar vi förutsättningar för ett nytt, spännande Norrköping. En kreativ mötesplats för människor och möjligheter.
Vår verksamhet
Tekniska kontoret arbetar för att stödja och underlätta norrköpingbornas boende, rekreation, rörelsefrihet, företagande och skolgång. I våra uppgifter ingår bland annat att underhåll och driva den grundläggande infrastrukturen som ett modernt samhälle kräver.
Verksamhetsstöd ansvarar för att alla investeringar inom kontorets olika verksamhetsområden planeras, budgeteras och genomförs. De största investeringarna sker inom områdena spår, gator, trafik och stadsmiljö. Ledningsstöd driver och genomför även kontorets upphandlingar, som avser både vår driftsida och investeringsprojekt. Då kontoret till stor del är ett beställarkontor, sker vår utförarverksamhet genom avtal med entreprenörer och uppdragstagare. Verksamhetsstöd arbetar även med att ta fram och utveckla de avtal verksamheten har.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att utgöra en stödfunktion åt våra upphandlare i deras arbete från behovsanalys till avtalsuppföljning. Arbetet innebär bland annat att diarieföra, lämna ut och arkivera allmänna handlingar, administrera vår avtalsdatabas, hantera dokument i vårt webbaserade upphandlingsstöd, delta i arbetet med att upprätta rutiner och mallar, föra minnesanteckningar vid möten.
Du kommer också att fungera som projektadministratör i våra investeringsprojekt. I den rollen är arbetsuppgifterna bland annat att publicera dokument inför möten, skriva protokoll, skicka ut och sammanställa remisser och stötta gruppen med övriga administrativa göromål.
Din profil
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser att du som söker har erfarenhet av administrativt arbete kopplat till offentlig upphandling. Har du erfarenhet från offentlig upphandling, arbete i projektform och diarieföring är det meriterande.
Du ska vara en person som skapar ordning och reda och som tycker om att administrera och ge service. Du måste vara noggrann och strukturerad, ha god samarbetsförmåga och vara självgående inom dina ansvarsområden. Du behöver även vara flexibel för att på kort varsel kunna kliva in i nya arbetsuppgifter.
Ett krav på tjänsten är att du behärskar svenska språket i både tal och skrift. Du har mycket goda kunksaper i office-paketet.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Niklas Engström, enhetschef, 011 - 15 17 25.
Din ansökan vill vi ha senast 8 januari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceringsdatum2014-12-19Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNorrköpings kommun
AdressNorrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping
Kontorsadress601 81 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2107663
Observera att sista ansökningsdag har passerat.