Hr-Generalist/bolagsadministratör
Kalmarhem AB / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmarhem AB i Kalmar Tjänsten är ett vikariat som är planerat att vara minst till och med årsskiftet 2016-2017. Du ingår i Kalmarhems stab, svarar till VD:n, ersätts med månadslön och i övrigt villkor enligt kollektivavtal. I tjänsten ingår två huvudsakliga delar.
1) PERSONALARBETE och då till exempel...
• Bemanning. Omfattar t.ex. planering, genomförande och uppföljning av bolagets rekryteringar och hantering av den interna bemanningsplanen.
• Arbetsmiljö. Omfattar t.ex. det systematiska arbetsmiljöarbetet och olika friskvårds- och rehabiliteringsinsatser.
• Lärande & utveckling. Omfattar t.ex. planering, genomförande och uppföljning av de bolagsövergripande processer som ger svar på frågan om "vem gör vad när varför och hur". Hit hör arbete med bolagets befattningsbeskrivningar, målstyrningsprogram och andra utvecklingsinsatser så som utbildningar och processen för årligt utvecklings- och utvärderingssamtal.
• Löner & ersättningar. Omfattar t.ex. planering, genomförande och uppföljning av den årliga lönerevisionen och förvaltning av bolagets lönesättningssystem (dock ej lönekörningarna som ligger på ekonomiavdelningen/kommunen).
• Arbetsrätt. Omfattar t.ex. förhandlingar och arbete med att vid varje given tidpunkt tillvarata den arbetsrättsliga aspekten i olika frågor.
2) BOLAGSADMINISTRATION- OCH INFORMATION och då till exempel...
• Generell administration i anslutning till bolagsfunktionen och dess ledning.
• Informationsproduktion och arbete med att redigera text och bild med olika syften/omfattning, i olika forum/former, till olika interna/externa målgrupper.
DU SOM LANDAR JOBBET
När vi tillsätter tjänsten kommer vi att göra urval utifrån vilken kandidat vi tror har störst förmåga att med trygghet, grundglädje, kompetens och systematik leverera i linje med tjänstens syfte och de mål Kalmarhems ledning från tid till annan sätter upp på olika nivåer.
Vi tror att du har...
• En högskoleutbildning inom PA/HRM eller motsvarande i botten.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet inom HR där du relativt självständigt hanterat en bredd av personalfrågor enligt ovan.
• Kännedom om för personalområdet relevanta lagar, förordningar och praxis.
• God kunskap i Officepaketet.
• Inte nödvändigtvis - men gärna - kunskap i Adobe Creative Suite.
• En god förmåga att interagera med andra så att en sakfråga leds framåt (du behöver samordna mänsklig aktivitet och kunskap i olika former för att nå resultat i din befattning).
• En mycket god förmåga i tal, skrift och gärna bild/layout.
Skicka din ansökan till
jobb@kalmarhem.se och ta med de ansökningshandlingar du tycker är relevanta för att vi ska kunna göra en bedömning av dina kvalifikationer i förhållande till vad vi beskrivit ovan. Vi kommer göra ett löpande urval så skicka den så snart som möjligt dock senast 2016-05-08. Välkommen att kontakta Ida-Sara Andréen, Personalansvarig, på 0703-44 75 10 om du har någon fråga eller fundering!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Publiceringsdatum2016-04-29ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
jobb@kalmarhem.seFöretagKalmarhem AB
AdressKalmarhem AB
BOX 305
39123 KALMAR
KontorsadressLARMTORGET 3
KALMAR
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-447500
Jobbnummer 2815427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.