HR-administratör till internationellt industriföretag!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2015-12-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR-administratör till internationellt industriföretag!" (publicerad 2015-12-18) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en van administratör med HR-intresse? Tycker du det är stimulerande att arbeta i en internationell miljö i en föränderlig och tempofylld bransch? Då har vi på Adecco, Office & HR uppdraget för dig!
Kort om företaget
Företaget är en av världens ledande tillverkare av utrustning och tillsatsmaterial för svetsning och skärning. Koncernen är organiserad i fem geografiska regioner; Europa, Nordamerika, Sydamerika, Asien-Stillahavsområdet och Indien.
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer i rollen som HR-administratör att arbeta med personaladministrativa frågor på vårt kundföretag vars kontor finns beläget i Lindholmen, Göteborg. I din roll kommer du att stötta två andra anställda med administrativa frågor och ingå i företagets HR-grupp.
Till dina arbetsuppgifter hör bland annat;
• Administrativt arbete i företagets personalhanteringssystem
• Löneadministration
• Uppdatering av friskvårdsportaler
• Hantering av anställningsavtal
• Administrativt arbete kring tidrapporter
• Hålla i introduktioner
Uppdraget är på heltid, dagtid med start omgående. Tjänsten är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader via Adecco och du kommer att hyras ut till vår kund. Tjänsten är ett hyr/köp vilket innebär att företaget har för avsikt att ta över anställningen efter 6 månader förutsatt att allting har fungerat bra mellan samtliga parter.
Vem trivs här?
Du som har lång erfarenhet från administrativt arbete och som har ett strukturerat sinnelag kommer snabbt att sätta dig in i din nya tjänst. Då engelska används dagligen av medarbetare och chefer är det ett krav att du talar och skriver engelska flytande. Du har en akademisk utbildning och förståelse för olika HR-frågor och HR-system. Det är meriterande men inte ett krav om du har HR-utbildning eller erfarenhet av att jobba med olika personalhanteringssystem.
Som person trivs du i en roll där du får mycket eget ansvar och där ditt ordningssinne får ta plats. Du är en person som får saker gjorda, som är stresstålig samt är van vid att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet startar omgående med löpande intervjuer. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid
Publiceringsdatum2015-12-14ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-17
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
Johanna.Lyden@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2575568
Observera att sista ansökningsdag har passerat.