HR administratör till Greencarrier
Ps Partner AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Greencarrier är en av Nordens största privatägda transportgrupper med över 800 anställda i fjorton länder. Företaget har huvudkontor i Göteborg där företaget också grundades år 2000. Vi erbjuder globala transportlösningar med alla transportslag, med fokus på transporter till och från Östeuropa, Centralasien och Kina. Vår största tillgång är vår kunniga personal och med deras hjälp kan vi erbjuda våra kunder de bästa transportlösningarna med personlig service och stort engagemang. Vi värdesätter också att ha roligt tillsammans på jobbet. Allt detta avspeglas i våra kärnvärden: humor & glädje, engagemang och delaktighet.
www.greencarrier.com Som HR administratör kommer du att stötta HRchefer i allt ifrån administration till löpande personalfrågor. Du arbetar i ett HR team med 3 kollegor som driver det strategiska och operativa arbetet framåt i koncernen.
Din roll är bred där du kommer att växla mellan att vara administratör och avdelningsassistent till att hålla workshops i onboarding.
Greencarrier är ett starkt entrprenörsdrivet bolag vilket gör att den ena dagen inte är den andra lik. För att trivas hos dem är det viktigt att du tycker om tempo, aktivitet och flexibilitet. Rollen som HR administratör är en support funktion, så det är viktigt att du trivs med att ge service och support till andra. Tjänsten är ett vikariat och startar i augusti 2019, 80-100%.
En del av dina arbetsuppgifter är;
• Arbete med vår utbildningsportal och driva utvecklingsfrågor samt arbeta med rutiner och processer.
• Generell HR (Administrativ) support till globala HR chefer
• Arbeta / driva med medarbetar undersökningar/ pulse undersökningar
• Uppdatera HR information på intranät samt i handbooks
• Uppdatera och informera chefer och HR i övriga länder om policies och processer
Bakgrund
Vi tror att du har något/ några års erfarenhet av HR-arbete och gärna någon form av utbildning inom HR-området. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt, är modig och konsultativ. Mycket god svenska och engelska i tal och skrift är viktigt, då kommunikation är en viktig del i rollen.
Meriterande är erfarenhet av internationella organisationer och arbete i familjeföretag.
Publiceringsdatum2019-06-09Så ansöker duVi arbetar med ett kontinuerligt urval, så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby på
lena.wadenby@pspartner.se.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-07-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPS Partner AB
AdressPS Partner AB
Första Långgatan 18
41328 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 18
Jobbnummer 4834293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.