Handläggare inom folkbokföring, Eskilstuna
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
2015-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom folkbokföring, Eskilstuna" (publicerad 2017-01-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som handläggare inom folkbokföring innebär att du i huvudsak arbetar med utredningar och beslutar i namnärenden eller olika utländska handlingar, exempelvis civilståndsärenden. Arbetet innebär även att utföra enklare utredningar samt löpande ärendehantering. Du samarbetar med andra myndigheter och har många kontakter med medborgare, såväl skriftligen som per telefon.
Vi är ca 110 medarbetare på folkbokföringskontoret Norrköping, varav ca 35 medarbetare arbetar på de två sektionerna som finns i Eskilstuna.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid
Vi söker dig
• som har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom juridik eller förvaltningsrätt alternativt några års aktuell erfarenhet av handläggning inom Skatteverket
• som har god analytisk förmåga samt förmåga att göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• med förmåga att planera och organisera ditt arbete
• som är öppen för förändringar och nya förutsättningar
• som har ett serviceinriktat och kundorienterat förhållningssätt
• som har empatisk förmåga, är lyhörd samt visar intresse och engagemang
• med förmåga att stödja och samverka
• som stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• som har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• som har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av utredningsarbete, exempelvis från folkbokföringsområdet. Det är även meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-11-09ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElisabeth Martinius Nilsson, sektionschef 010-574 58 41
Maria Aalto, sektionschef 010-576 45 38
Ellinor Söderholm, HR-konsult 010-572 39 34
ellinor.soderholm@skatteverket.seKerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Careligatan 2
63220 Eskilstuna
KontorsadressCareligatan 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2518911
Observera att sista ansökningsdag har passerat.