Förvaltningsassistent
Ystads kommun, Social Omsorg / Ekonomijobb / Ystad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Ystad,
Tomelilla,
Skurup,
Sjöbo,
Simrishamn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ystads kommun, Social Omsorg i Ystad Ystad är kommunen vid havet med milslånga sandstränder, medeltida stadskärna, fiskeläge, byar och en levande landsbygd - en attraktiv kommun med livskvalitet. Närhet, kultur, miljö och kvalitet är fyra begrepp som bildar plattformen för kommunens utveckling. Pendlingsmöjligheterna är goda då det finns täta förbindelser med Malmö, Lund och övriga närliggande regioner. Direkttåg finns till Kastrup/Köpenhamn.
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER
Vi söker Dig som vill arbeta som förvaltningsassistent. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av nämndsadministration, protokollskrivning, expediering samt övriga sekreterareuppgifter. I tjänsten ingår även posthantering, diarieföring, registreringar och arkivarbete.
Du ingår i kanslifunktionen och arbetar i nära gemenskap med kollegor.
Publiceringsdatum2007-12-11KvalifikationerDu ska ha en gymnasieutbildning med administrativ inriktning. Erfarenhet av arbete med nämndsadministration och vana av arbete som sekreterare vid nämndssammanträden är ett krav. Du bör även ha stor vana av Officepaketet och vara duktig på att uttrycka Dig enkelt och korrekt i tal och skrift. Då Du kommer att möta många människor i Ditt arbete är det viktigt att Du är utåtriktad och har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare (2008-03-03)
ErsättningLön/Sysselsättningsgrad: 100%
KontaktAnn-Margreth Hansson, Förvaltningsassistent , 0411-57 73 62
Pelle Östervall, Socialchef , 0411-57 73 61
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
http://www.offentligajobb.se/cv/cv/default.aspx?oj=true&EmployerAddID=106592Sista ansökningsdag 2008-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 83.07
FöretagYstads kommun, Social Omsorg
27180 Ystad
Mer information på
http://www.ystad.se Jobbnummer 74002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.