Färdtjänsthandläggare
Bodens kommun, Tekniska förvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Boden
2015-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Färdtjänsthandläggare" (publicerad 2016-12-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Tekniska förvaltningen i Boden Bodens kommun ligger i Norrbottens kustland, 3 mil från havet. Här bor cirka 28 000 personer.
Boden är en modern småstad med närhet till det mesta för ett trivsamt arbets- och fritidsliv.
Tekniska förvaltningen arbetar på uppdrag av kommunstyrelsens tekniska utskott.
Gatuavdelningen ansvarar för att förvalta och utveckla kommunens gator och vägar.
Vi ansvarar för trafikfrågor, kollektivtrafik, färdtjänst, kommunala fordon och centralverkstad.
Gatuavdelningen deltar i kommunens samhällsplanering i samverkan med övriga förvaltningar
Publiceringsdatum2015-10-02ArbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår:
• Utreda och besluta i ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst samt parkeringstillstånd för rörelsehindrade.
• Ekonomiskt ansvar och uppföljning av verksamhetens kvalité.
• Planering och uppföljning av verksamheten bland annat genom samverkan med intresseorganisationer.
• Informera, stödja och hjälpa medborgare i frågor om färdtjänst, riksfärdtjänst och parkeringstillstånd för rörelsehindrade.
I ditt arbete som färdtjänsthandläggare har du mycket kontakter utåt och arbetar fritt och självständigt. Du arbetar i team om två personer.
KvalifikationerVi söker dig med högskoleutbildning inom områdena vård/ omsorg, socialt/ kurativt arbete eller alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Tjänsten kräver giltigt B-körkort samt god administrations- och datorvana.
Du har goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt. Vi ser att du har intresse att arbeta med människor och har ett empatiskt förhållningssätt.
Då tjänsten innefattar myndighetsutövning är det ett krav att du tidigare arbetat med färdtjänsthandläggning eller andra typer av utredningsarbete för myndighet. Erfarenhet av arbete med människor med funktionsnedsättning är meriterande.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-31
Ange följande referens när du ansöker: A503736
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Kyräs 0921-62326
Facklig kontaktAnnelie Wemmenhag, Vision
FöretagBodens kommun, Tekniska förvaltningen
AdressBodens kommun, Tekniska förvaltningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN
KontorsadressKyrkgatan 24 BODEN
Jobbnummer 2461099
Observera att sista ansökningsdag har passerat.