Familjehemssekreterare - Tillsvidaretjänst

Sjöbo kommun, Myndighetsenheten / Socialsekreterarjobb / Sjöbo
2024-10-03


Visa alla socialsekreterarjobb i Sjöbo, Tomelilla, Skurup, Hörby, Ystad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjöbo kommun, Myndighetsenheten i Sjöbo

Våra 1300 medarbetare spelar en viktig roll för Sjöbos utveckling och välfärd. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, och erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt.

Publiceringsdatum
2024-10-03

Arbetsuppgifter
Vi utökar vår fantastiska team i placeringsgruppen med mer resurser!

Som en av 3 familjehemssekreterare på enheten rekryterar, utreder och handleder du kontaktpersoner/kontaktfamiljer samt familjehem. Du ingår avtal om ersättningar med de som erhåller uppdrag av nämnden samt ger uppdragstagare handledning. Nära samarbete sker med ansvarig särskilt utsedd socialsekreterare (barnsekreterare) för barnet eller ungdomen.

Gruppen som arbetar med barn- och unga är funktionsindelade i mottagningssekreterare, utredande socialsekreterare och barnsekreterare samt familjehemssekreterare. Gruppen leds i det dagliga arbetet av gruppledare och enhetschef. Enheten består av 20 medarbetare.

Som medarbetare på myndighetsenheten arbetar du i enlighet med BBIC. Du fattar beslut i enlighet med gällande lagstiftning, riktlinjer och delegation. Dokumentation är en viktig del av arbetet. Samverkan med interna och externa samarbetspartners är andra viktiga inslag.

I syfte att möjliggöra en trygg start för dig som nyanställd sker introduktionen enligt introduktionsplan med regelbunden uppföljning.

Vi ser kompetensutveckling som en naturlig del av arbetet, varför extern handledning erhålles kontinuerligt tillsammans med barnsekreterare. Vi använder verksamhetssystemet Lifecare.

Sjöbo kommun erbjuder ett generöst årligt friskvårdsbidrag om 2500 kr och möjlighet till 1 timmes friskvård på arbetstid varje vecka.

Vi kan även erbjuda dig som vill möjlighet till fler extra lediga dagar i utbyte mot ett löneavdrag motsvarande semesterdagstillägget.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen och erfarenhet av arbetsområdet. Kälvestensutbildning är en merit liksom handledarutbildning.

God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt en god förmåga att samarbeta såväl internt som externt förutsätts. Du är självständig i ditt arbete och är beredd att ta stort ansvar för ditt uppdrag. Du är flexibel och har förmåga att ställa om och tänka nytt om uppdraget kräver det.

B-körkort är ett krav,

Löpande urval och intervjuer sker, varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.
Sjöbo är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 19 500 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "136/24".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjöbo kommun (org.nr 212000-1090), https://www.sjobo.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-sjobo-kommun/personalformaner.html

Arbetsplats
Sjöbo kommun, Myndighetsenheten

Kontakt
Enhetschef
Caroline Andersson
caroline.andersson6@sjobo.se
0416-27087

Jobbnummer
8934412

Prenumerera på jobb från Sjöbo kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjöbo kommun, Myndighetsenheten: