Ett antal Handläggare föräldrapenning till Skellefteå
Försäkringskassan / Ekonomijobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomijobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Skellefteå,
Piteå,
Luleå,
Umeå,
Lycksele eller i
hela Sverige Referens: 006758-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Placering Nationellt försäkringscenter Skellefteå
Arbetsuppgifter och ansvar
Som handläggare föräldrapenning ansvarar du för att handlägga ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du kontrollerar, rimlighetsbedömer och kompletterar uppgifter. Därefter fattar du beslut om ersättning samt verkställer beslutet. I arbetet har du viss kontakt med framförallt kunderna, men också med t.ex. arbetsgivare. Kontakterna sker oftast per telefon eller e-post. I arbetet ingår att dokumentera och registrera relevant information kopplat till inkomna ärenden. Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2008-02-13KvalifikationerVi söker dig som har slutbetyg från gymnasium. Vid omplacering är detta inte ett krav. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med administration, eller liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Som handläggare är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du har förmågan att utreda och bedöma dina ärenden självständigt. Du kan ha många pågående ärenden samtidigt och arbetsbelastningen är periodvis ojämn. Arbetet kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du som söker har goda datakunskaper och erfarenhet av kundkontakter och du ska trivas med visst rutinarbete.
Övrig informationEtt antal tidsbegränsade anställningar, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Jan Lindberg, tfn 0910-874 20, mobil 070-3254398 eller Enhetschef Eva Mo Viktorsson, tfn 0910-875 58, mobil 070-3254397. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Karlsson, tfn 08-786 90 37. Fackliga kontaktpersoner är för ST-FK Viveka Sjögren, tfn 0910-875 79, för SACO-S FK Christoffer Andersson, tfn 070-2581159 och för SEKO-FK Lena Lindfors, tfn 0914-437 34.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 006758-2008 senast den 28 februari 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Om du inte har möjlighet att skicka din ansökan elektroniskt kan du skicka den till: Försäkringskassan, Gemensam Service, 831 84 Östersund.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Anställningstyp/arbetstiderDag
,
Heltid
,
Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-02-28
FöretagFörsäkringskassan
Personalenheten
• -
Mer information på
www.forsakringskassan.se Jobbnummer 128986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.