Erfaren ekonomiassistent för leverantörsreskontra
Bravura / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas.
Publiceringsdatum2012-10-24FöretagetSom ekonomiassistent kommer du att arbeta på reskontrafunktionen på ett stabsbolag. Bolaget fungerar som stödfunktion för en välkänd koncern med företag som är verksamma inom områdena shipping, vattenrening och fastighetsförvaltning.
Du kommer att arbeta på reskontrafunktionen som sitter i fräscha lokaler mitt på Södermalm i Stockholm. Reskontrafunktionen består av cirka 10 kunniga medarbetare där en del arbetar ute hos de olika dotterbolagen och en del på moderbolaget. I tjänsten som ekonomiassistent ges du utvecklingsmöjligheter då du tillsammans med dina kollegor ska utveckla koncernens reskontrafunktion.
Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent till reskontra arbetar du framförallt med leverantörsreskontra. Du kommer att arbeta med utveckling och driva olika projekt inom reskontran. Du arbetar nära dina kollegor men kommer bära ansvar för egna projekt. Stor del av rollen innebär projekt och utvecklingsarbete men du kommer även arbeta med löpande arbete inom leverantörsreskontra. Du kommer till exempel att arbeta med Palettesupport, ankomstregistrering av leverantörsfakturor, elektronisk leverantörsfakturahantering, sortera fakturor för skanning samt arkivering. Under semestertider bär du fullt ansvar för leverantörsreskontran. Rollen innebär även mycket kundkontakt.
Kvalifikationer• Gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdigt
• God erfarenhet av leverantörsreskontra och administration
• God erfarenhet av elektronisk leverantörsfakturahantering
• Goda kunskaper i Palette
• Kunskaper av Agresso är meriterande
• Erfarenhet av projektarbete är meriterande: implementering eller utveckling
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperHär ges du som är ambitiös och självgående chans att bli delaktig i ett spännande bolag. Tjänsten som ekonomiassistent på reskontran är en perfekt chans för dig som är driven och tycker om att bidra till utveckling. Då du driver egna projekt och även kommer ha eget ansvar trivs du med att arbeta strukturerat och med hög noggrannhet. Du är ödmjuk. diplomatisk och har lätt för att samarbeta.
Övrig information:
Start: Omgående
Omfattning: Vikariat t.o.m 31 aug 2013
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: ekonomi, ekonomiassistent, leverantörsreskontra, reskontra, agresso, palette
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Vannfält-Restorp
FöretagBravura
AdressBravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Jobbnummer 1373495
Observera att sista ansökningsdag har passerat.