Biståndshandläggare till Myndighet och Uppdrag

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Drivna, stolta och nyfikna biståndshandläggare med härliga personligheter som vill vara med på en spännande resa sökes till en dynamisk enhet. Vad väntar du på?
Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden och vår organisation förändras varför behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare genom professionellt och respektfullt bemötande.

Myndig och Uppdrag består idag av sexton handläggare samt två samordnare och enhetschef. Tillsammans utreder och beslutar vi om samt följer upp insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, bostadsanpassningslagen samt avgifter. Våra handläggare är uppdelade i tre undergrupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden.

För att kvalitetssäkra myndighetsutövningen vill vi förstärka enheten med ett antal nya kompetenta och drivna medarbetare som vill bidra till enhetens och avdelningens utveckling. Är det du?

Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade och delaktiga arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Som ny medarbetare tilldelas du en mentor, och deltar i introduktionsprogram.

Vi har flexsystem, såväl intern som extern handledning, kontinuerlig fortbildning, semesterväxling, friskvårdssubvention samt möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.

Publiceringsdatum
2021-10-07

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare hos Myndighet och Uppdrag ansvarar du för att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC (individens behov i centrum). Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt gällande lagrum. Vi arbetar bland annat i det webbaserade verksamhetssystemet Combine.
Arbetet kan även komma att innehålla handläggning av andra områden vilka hanteras av Myndighet och Uppdrag.

Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.

Arbetsplatsen är belägen centralt i Flen med nära till buss- och tågstation.

Kvalifikationer
Vi söker dig med examen från Socionomprogrammet (eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig). Körkort och god datavana är ett krav.

En förutsättning för att trivas och lyckas som biståndshandläggare är att du vill ge hög service till våra kommuninvånare, att du är självgående, utvecklingsinriktad, stresstålig, strukturerad samt har intresse och fallenhet för socialt arbete.
Som person behöver du vara trygg i dig själv och i yrkesrollen som myndighetsutövare, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare, samt har kunskaper inom IBIC.

Du är lösningsorienterad och tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.



Övrig information
Tjänsterna är 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag 2021-10-31 Ansökan sker genom anvisad länk.
Tillträde enligt överenskommelse.

Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.

Kontakt
Enhetschef Mika Juopperi

mika.juopperi@flen.se

Fackliga företrädare nås via kommunens växel

0157-43 00 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Flens Kommun

Jobbnummer
6025116

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: