Administratör till omsorgsförvaltningen
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.
Publiceringsdatum2025-03-04BeskrivningÄr du en strukturerad och serviceinriktad administratör som trivs i en dynamisk miljö? Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa bemanning inom äldre- och funktionshinderomsorgen? Då kan detta vara jobbet för dig!
Bemanningsfunktionens uppdrag är att säkerställa att omsorgsförvaltningens verksamheter har rätt personal vid rätt tidpunkt.
Vi ansvarar för rekrytering, introduktion, anställning och bokning av våra intermittent anställda vikarier och vår personal i resurspoolen.
Vår funktion består av två teamledare och sex administratörer och är organisatoriskt placerad under avdelningen Administration och Bemanning. Som administratör rapporterar du till teamledare. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsprocesser och arbetssätt.
Dina arbetsuppgifterSom administratör hos oss kommer du att arbeta med att ta emot och hantera bemanningsbeställningar från verksamheterna samt boka ersättare för att säkerställa att rätt person finns på rätt plats. Du kommer att ha en nära dialog med både medarbetare och chefer inom verksamheten och ansvara för frånvaroadministration samt ge support till vikarier. Utöver detta kan andra administrativa arbetsuppgifter tillkomma vid behov.
KvalifikationerVi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad, relationsskapande och trivs i en miljö med högt tempo. Du har en god samarbetsförmåga och anpassar dig lätt till förändringar.
Vi vill att du har:
Relevant utbildning, på lägst gymnasienivå, gärna med administrativ inriktning inom exempelvis personal, lön eller ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift
Goda datorkunskaper och lätt för att lära dig nya system
Meriterande:
• Erfarenhet av att ha arbetat i HR-systemet Heroma
• Kunskaper om arbetstidslagen
• Erfarenhet av att ha arbetat med bemanning och rekrytering
• Kännedom om äldre- och funktionshinderomsorgens verksamhetsområden
• Erfarenhet av att arbete med stor kundkontakt
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Villkor
Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringstiden.
Kontakt: Teamledare Sofia Trokic 0370-377211 (nås vardagar mellan kl. 10:00 - 11:00)
I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/126".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)
Arbetsplats Omsorgsförvaltningen, bemanningsfunktionen
Kontakt Teamledare Sofia Trokic
0370-377211 Jobbnummer 9199380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.