Administratör till omsorgsförvaltningen

Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo, Jönköping, Simrishamn, Ludvika eller i hela Sverige

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.

Publiceringsdatum
2025-03-04

Beskrivning
Är du en strukturerad och serviceinriktad administratör som trivs i en dynamisk miljö? Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa bemanning inom äldre- och funktionshinderomsorgen? Då kan detta vara jobbet för dig!

Bemanningsfunktionens uppdrag är att säkerställa att omsorgsförvaltningens verksamheter har rätt personal vid rätt tidpunkt.

Vi ansvarar för rekrytering, introduktion, anställning och bokning av våra intermittent anställda vikarier och vår personal i resurspoolen.

Vår funktion består av två teamledare och sex administratörer och är organisatoriskt placerad under avdelningen Administration och Bemanning. Som administratör rapporterar du till teamledare. Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsprocesser och arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör hos oss kommer du att arbeta med att ta emot och hantera bemanningsbeställningar från verksamheterna samt boka ersättare för att säkerställa att rätt person finns på rätt plats. Du kommer att ha en nära dialog med både medarbetare och chefer inom verksamheten och ansvara för frånvaroadministration samt ge support till vikarier. Utöver detta kan andra administrativa arbetsuppgifter tillkomma vid behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad, relationsskapande och trivs i en miljö med högt tempo. Du har en god samarbetsförmåga och anpassar dig lätt till förändringar.

Vi vill att du har:

Relevant utbildning, på lägst gymnasienivå, gärna med administrativ inriktning inom exempelvis personal, lön eller ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift
Goda datorkunskaper och lätt för att lära dig nya system

Meriterande:

• Erfarenhet av att ha arbetat i HR-systemet Heroma
• Kunskaper om arbetstidslagen
• Erfarenhet av att ha arbetat med bemanning och rekrytering
• Kännedom om äldre- och funktionshinderomsorgens verksamhetsområden
• Erfarenhet av att arbete med stor kundkontakt

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

Villkor

Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringstiden.

Kontakt: Teamledare Sofia Trokic 0370-377211 (nås vardagar mellan kl. 10:00 - 11:00)

I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/126".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)

Arbetsplats
Omsorgsförvaltningen, bemanningsfunktionen

Kontakt
Teamledare Sofia Trokic
0370-377211

Jobbnummer
9199380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värnamo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värnamo Kommun: