Vill du arbeta som kundtjänstmedarbetare i Göteborg? Öppen ansökan!
Perido AB / Kundservicejobb / Göteborg
2023-04-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vill du arbeta som kundtjänstmedarbetare i Göteborg? Öppen ansökan!" (publicerad 2023-06-07) ⬅️
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Ale eller i
hela Sverige Checklista - stämmer det här in på dig?
Jag lär mig snabbt nya datorsystem och är bekväm med telefon som verktyg.
Jag uppskattar arbetsmiljöer där det händer mycket.
Jag kommunicerar väl på både svenska och engelska, muntligt och skriftligt.
Jag är trevlig, hjälpsam och stresstålig.
Jag är van vid att samarbeta med människor.
Jag är bosatt i Göteborg
Känner du dig träffad? Då har du perfekta förutsättningar för att jobba inom kundtjänst!
Om uppdraget
Kanske har du redan upptäckt att kundservice är något som du inte bara trivs med utan faktiskt också är riktigt bra på? På Perido får vi kontinuerligt in förfrågningar från våra kunder efter handlingskraftiga kundtjänstmedarbetare och vi vill se till att ligga steget före. Uppdragen varierar i omfattning och utformning, allt beroende på vem kunden är. När vi får in ett uppdrag som matchar din profil så kommer vi att höra av oss. Då får du all information du behöver - så som startdatum- och du får möjlighet att ställa potentiella frågor och bolla funderingar med ansvarig rekryterare. Den här annonsen riktar sig till dig som är bosatt i Göteborg.
Kundtjänstmedarbetarens uppgift
Arbetsuppgifter för en kundtjänstmedarbetare är att svara på kunders alla frågor gällande olika produkter och tjänster, samt emellanåt bidra till marknadsundersökningar genom att vara den som ställer frågorna till kunderna. Dina viktigaste verktyg är telefonen och datorn. Som kundtjänstmedarbetare är du länken mellan företaget och kunderna, eller mellan myndigheten och medborgarna. I arbetet strävar du dagligen efter att förenkla och förbättra vardagen för kunder och du blir ofta den första kontakten och därmed en representant för varumärket. Ärendena kan handla om att ge information om tjänster och produkter, ta emot beställningar, sköta reklamationer och ge teknisk support. Det brukar också ingå administration i form av ärendehantering och återkoppling till kollegor och kunder.
När du jobbar på kundtjänst lär du dig att sköta ärenden från start till mål. Det handlar om problemlösning. Ibland är det ett detektivarbete, ibland är det jättelätt och ofta får du på ett pedagogiskt sätt förklara och argumentera för den bästa lösningen åt kunden.
Dina egenskaper
Tänk: trevlig! Det är såklart bra om du har en viss arbetslivserfarenhet från kundtjänst, men din personlighet kommer väga tungt och du kommer långt med ett bra servicetänk och vänligt kundbemötande. Har du arbetat med människor tidigare - kanske i butik, på restaurang eller i samband med ett fritidsintresse - så är det bra, eftersom du då fått förståelse för hur man bemöter alla olika typer av människor. Att vara bekväm i telefon och snabblärd i nya datorprogram är en otrolig fördel, samt om du är snabb på tangenterna och har god simultankapacitet.
Avslutningsvis ser vi att du trivs med att arbeta i team, är ansvarsfull, stresstålig och har en god kommunikativ förmåga. I gengäld får du ofta mycket positiv energi av glada och tacksamma kunder!
Har vi fångat ditt intresse? Skicka i så fall gärna in din ansökan redan idag, så kanske vi sitter på ett behov som matchar din profil!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Arbetslivserfarenhet från serviceyrke
Datorvana
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Plus i kanten:
Kunskaper i övriga språk, så som ex norska, finska, danska
Publiceringsdatum2023-04-17Tjänstens omfattning och tillträdeVi går igenom ansökningar löpande och kontaktar aktuella kandidater vid inkommande behov. Omfattning och tillträde varierar beroende på vilket uppdrag du blir aktuell för.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33801 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1000 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Du hittar fler lediga tjänster på vår hemsida
www.perido.se/lediga-jobb/. Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "33801".
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387),
https://perido.se/lediga-jobb/ Katarinavägen 15 (
visa karta)
405 30 GÖTEBORG
Jobbnummer 7666848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.