Vikarierande Biståndshandläggare till Myndighetsavdelningen
Lerums kommun / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lerum,
Härryda,
Partille,
Göteborg,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lerums kommun i Lerum Sektor vård och omsorg, Myndighetsavdelningen
En utav våra duktiga biståndshandläggare skall vara föräldraledig och vi behöver en ersättare under hennes ledighet.
Vikariatet gäller under 2011-06-01--2012-08-31.
Som biståndshandläggare skall du utreda, bedöma och besluta om bistånd enligt socialtjänstlagen avseende omsorg, omvårdnad och service åt äldre och funktionsnedsatta.
Du skall följa upp och vid behov ompröva beviljat bistånd. Du skall initiera och medverka vid vårdplaneringar på korttidsboende. Biståndshandläggaren handlägger SOL-ärenden både över och under 65 år.
Myndighetsavdelningen på sektor vård och omsorg består av 17 handläggare som fattar beslut inom SOL-, LSS-, SOL/Socialpsykiatri- och Färdtjänstärenden. Vi har ett vårdplaneringssteam som tar hand om alla vårdplaneringar på sjukhus.
Vi ser det som ett plus om du har erfarenhet av att ha arbetat i Magna Cura.
Vi kräver att du har Socionomexamen eller examen från Sociala omsorgsprogrammet. Körkort är ett krav.
Vi vill att du har handläggningserfarenhet. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper som t.ex. social kompetens, flexibilitet, stresstålighet samt förmåga att samverka.
Publiceringsdatum2011-04-07Arbetstider och omfattningTidsbegränsad 2011-06-01--2012-08-31100%
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-27
Ansökan skickas till:
Sektor vård och omsorg
Myndighetsavdelningen
Ansökan kan skickas till e-postadress:
agneta.caderoth.astedt@lerum.seKontaktAgneta Caderoth Åstedt, 0302-522385
SKTF, Lina Yngström, 0736-604805
SSR , Monica Albinsson, 0302-521948
FöretagLerums kommun
AdressLerums kommun
Myndighetsavdelningen
44380 Lerum
Jobbnummer 897848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.