Vik LSS/socialpsykiatrihandläggare till vuxenenheten
Nykvarns Kommun / Administratörsjobb / Nykvarn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nykvarn,
Södertälje,
Gnesta,
Ekerö,
Salem eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nykvarns Kommun i Nykvarn,
Upplands Väsby,
Täby eller i
hela Sverige Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Här på myndighet vuxen finns stolta och skickliga medarbetare med många års erfarenhet inom myndighetsutövning. Vi är ett flexibelt team som är måna om att hjälpas åt för att nå målen inom enheten. Vi erbjuder dig en positiv arbetsmiljö som bygger på ett gott socialt stöd mellan enhetschef och medarbetare. Enheten använder sig av kontinuerlig feedback för att utvecklas i yrkesrollerna och för att utveckla verksamheten framåt.
På enheten berör vi frågor som inom hela vuxenspåret, bland annat ekonomiskt bistånd, biståndsbedömning, LSS, färdtjänst. Idag består enheten av 12 medarbetare samt en enhetschef som erbjuder nära ledarskap.
Vill du ha ett roligt, varierande och meningsfullt jobb i en utvecklande miljö? Vuxenenheten i Nykvarns kommun söker nu en vikarierande medarbetare, vill du anta utmaningen att bli vår nya medarbetare?
Vi erbjuder ett roligt, utmanande och utvecklande arbete med trevliga och kompetenta kollegor i en ung kommun där det händer mycket.
Som socialsekreterare/biståndshandläggare arbetar du med myndighetsutövning inom socialtjänsten med huvudinriktning socialpsykiatri inom socialtjänstlagen SoL samt lagen om service för vissa funktionshindrade (LSS). Vi utreder, fattar beslut och följer upp insatser inom LSS samt boende, boendestöd och dagverksamhet inom socialpsykiatri. Vi arbetar i verksamhetssystemet Lifecare och arbetssättet IBIC - Individens behov i centrum, som ger stöd för att du som handläggare tillsammans med individen formulerar nuläge och mål med fokus på de individuella behoven och det som är viktigt för individen.
På enheten vuxen är funktionerna indelade i team för att minska sårbarheten, vilket är en av de utmaningar som finns inom en liten kommun. Vi har löpande ärendedragningar per team varje vecka samt löpande samverkan med både interna och externa utförare.
Vuxenenheten är en del av Myndighetsavdelningen och ansvarar för utredning, bedömning, beslut samt uppföljning enligt gällande lagstiftning samt kommunala riktlinjer. Vi förutsätter att du som söker är väl insatt i lagstiftningen som styr vår verksamhet.
Viktigt för oss är:
• Mentorskap under introduktionen.
• Att arbeta tillsammans - teamarbete.
• Att göra skillnad för våra kommuninvånare.
• Att tänka nytt - för våra brukares bästa.
• Jämställdhet i utredningar och bedömningar.
• Möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen.
Vi söker dig som är socionom eller har annan likvärdig utbildning. Du har dokumentations- och datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetet är självständigt och kräver både initiativ- och samarbetsförmåga.
Erfarenhet av handläggning utifrån SoL och LSS är meriterande. Arbetet ställer höga krav på ett gott bemötande, samarbetsförmåga, lyhördhet och ett empatiskt förhållningssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är önskvärt då resor med bil i tjänsten kan förekomma.
Vänta inte med att skicka in din ansökan, vi kommer att kalla till intervjuer löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat
Publiceringsdatum2022-01-04ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNykvarns kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "14:2022:1".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nykvarns kommun (org.nr 212000-2999)
Kontakt Enhetschef
Cecilia Mattsson
08-55501484 Jobbnummer 6223334
Observera att sista ansökningsdag har passerat.