Viasat söker en Real Time Manager till Stockholm

GoExcellent Sweden AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2015-11-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Viasat söker en Real Time Manager till Stockholm" (publicerad 2016-01-20) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos GoExcellent Sweden AB i Stockholm, Solna, Kalmar, Göteborg, Östersund eller i hela Sverige

GoExcellent Group är specialiserat på att driva contact centers i Norden. Med ca 25 miljoner kundkontakter per år, en omsättning på 90 miljoner euro, verksamhet på 13 orter och 2 000 personer på lönelistan har GoExcellent blivit en av de största contact centerspecialisterna i Norden. Bland kunderna finns företag som Canal Digital, Nespresso, Fortum, SL och Bonnier. Huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm och man har contact centers i bland annat Köpenhamn, Helsingfors och Oslo.

Genom att ge våra medarbetare på GoExcellent rätt kompetens, teknologi och processer blir våra kunder mer framgångsrika.

Vi finns på http://www.facebook.com/GoExcellent.se

Vill du bli vår nya Real Time Manager?

Vill du i rollen som Real Time Manager (RTM) ta ansvar för att i realtid hantera det dagliga flödet av samtal och andra administrativa ärenden på det mest optimala sättet? Som RTM analyserar och proaktivt planerar du dagen utifrån de förändringar som sker i uppdraget med målet att på ett, för Go Excellent optimalt och effektivt sätt, säkra avtalade service levels.  Det innebär bl.a. att du hanterar  frågeställningar som är kopplade till bemanningsschemat, ärendevolymer och aktuella händelser  Du kommer att arbeta brett med många kontaktytor, bl.a. med agenter, Team Manager och kund.

Utöver att säkerställa kraven på servicenivåer har du också förståelse för andra viktiga nyckeltal som är kopplat till att leverera kundservice i världsklass!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna beskrivs nedan i generella termer vilka kan förändras från tid till annan utifrån det behov som verksamheten har.

• Att  i realtid fördela arbetsuppgifter på ett optimalt sätt samt säkerställa att de utförs
• Att kontrollera att agenter använder rätt Other Status och följer sitt schema
• Att säkerställa, för aktuell tidpunkt, en optimal bemanning
• Att ha tät dialog med teamledare om bemanning och uppföljning
• Att ta emot sjukanmälningar
• Att hantera schemafrågor från medarbetare kring bl. a frånvaro, ledigheter och ändringar
• Att proaktivt vidareutveckla processer och rutiner relaterade till rollen
• Att följa krisplansrutin vid krissituationer
• Att dokumentera vad som händer under varje arbetspass
• Att anmäla oplanerade volymökningar internt och externt enligt rutin samt optimera bemanningen och schemat under dagen för att bemöta dessa på bästa sätt
• Rapportering

Som RTM kommer du att ansvara och mätas på bl.a. följande målvärden

• Servicelevel Agreement (SLA) för uppdraget(n)
• Billable Utilization % (BU) för uppdraget(n)
• Utilization (Util) för uppdraget(n)
• Abandoned Calls % för uppdraget(n)

Följande krav på kvalifikationer för tjänsten:

• Minst ett års erfarenhet från Contact Center branschen eller motsvarande
• Gymnasiebetyg och godkänt i Matematik A, Engelska A och Svenska A
• Goda kunskaper i Excel och MS Office

Du är:

• Resultatinriktad
• Initiativrik
• Beslutsam
• Flexibel
• Självständig

Du har:

• Lätt för problemanalys
• Lätt för planering och organisering

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/tillsvidare med 6 månaders provanställning Schemalagd arbetstid vilket inkluderar kvällar och helger. Öppettider är 7.00-22.00. Sista ansökningsdag är 2015-11-20.

Publiceringsdatum
2015-11-09

Ersättning
Enligt kollektivavtal Friskvårdsbidrag Massagebidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-20
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jennie Olsson rekrytering@goexcellent.com
Madelene Jansson 070 688 94 82

Företag
GoExcellent Sweden AB

Adress
GoExcellent Sweden AB
Lindhagensterassen 1
11218 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensterassen 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2518473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från GoExcellent Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos GoExcellent Sweden AB: