Vi söker två Import- och Exportmedarbetare för säsongsanställnin
Effekt Personal i Sverige AB / Lagerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Effekt Personal i Sverige AB i Helsingborg,
Åstorp,
Landskrona,
Ängelholm,
Klippan eller i
hela Sverige Effekt Personal i Sverige AB
Vårt företag
Effekt Personal är ett modernt personalföretag, etablerat på ett flertal orter i södra Sverige. Vi levererar flexibla lösningar inom bemanning, rekrytering, rehabilitering och omställning för kunder i både privat och offentlig sektor. Inom ramen för vår produktionsverksamhet erbjuder vi legoproduktion och entreprenadtjänster.
För säsongsuppdrag, med möjlighet till förlängning, hos en av våra kunder i Helsingborg söker vi nu två
Import- och Exportmedarbetare
Vår kund är ett välkänt och framgångsrikt globalt transportföretag som erbjuder transportlösningar för företag i olika storlekar.
Publiceringsdatum2010-03-08Dina arbetsuppgifterDina huvudsakliga arbetsuppgifter består av administration och service. Du har kundkontakt med både våra interna samt externa kunder, nationella samt internationella. Du kontrollerar avgifter, planerar och dirigerar bokning av transporter inom främst sjö, men även för bil och järnväg. Du har kontroll på införelsebestämmelser och handskas med tullklarering av gods där du också har kontakt med myndigheter. Du tar emot ordrar, kontrollerar handelsfakturor, rapporterar till fakturaavdelningen etc.
Vem är du?
Erfarenhet inom yrket väger tungt, men personlig lämplighet väger tyngre för dessa tjänster hos vår kund. Det är meriterande om du har någon form av erfarenhet från branschen där du
t ex har arbetat med export/import av gods i EU och tredje land. Om du har arbetat med spedition inom sjö är detta meriterande.
För att lyckas i tjänsten är du driven och mycket stresstålig då det stundtals är hektiskt tempo. Det är ett krav att du har en mycket god administrativ förmåga och där vi förutsätter att du är noggrann och ordningsam. Du har en hög grad av servicekänsla och visar en stor trygghet och stabilitet i dig själv. Som person är du positiv, glad och framåt. Du har ett ekonomiskt sinnelag och är inte rädd för att fatta egna beslut.
Då du kommer att vara representant för Effekt Personal är det viktigt att du har lätt för att skapa kontakter med både arbetskamrater och kunder. Som person krävs det därför att du är flexibel, prestigelös och positiv.
Tillträde: April ev senare
Arbetstider/Omfattning: Vardagar 8-17/Heltid
Intresserad?
Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Dahlberg på telefonnummer 042 - 400 38 85. Vi tillämpar ett löpande urval och ser därför din ansökan snarast, dock senast 19 mars. Du ansöker om tjänsten via vår hemsida på
www.effektpersonal.se, genom att registrera dig i vår CV-databas och därefter trycka på knappen "Sök Jobbet".
Välkommen med din ansökan!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-19
Ange följande referens när du ansöker: 123
KontaktLinda Dahlberg, 042-4003885
FöretagEffekt Personal i Sverige AB
AdressEffekt Personal i Sverige AB
Döbelnsgatan 6
29131 Kristianstad
Jobbnummer 601786
Observera att sista ansökningsdag har passerat.