Vi söker tre enhetschefer till Lomma kommuns äldreomsorg
Lomma kommun, Socialförvaltning / Sjukvårdschefsjobb / Lomma
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lomma,
Burlöv,
Lund,
Malmö,
Staffanstorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lomma kommun, Socialförvaltning i Lomma Lomma kommun erbjuder en attraktiv och trygg livsmiljö mitt i Öresundsregionen. Här vill människor leva, verka och utvecklas. Vi värnar om invånarna, miljön och havet. Lomma kommun står för utveckling och hög kvalitet.
I Lomma kommun arbetar vi med en värdegrund som utgår från orden öppenhet, respekt och ansvar. Vår värdegrund ger uttryck för ett synsätt som guidar våra medarbetare i vardagen. Engagerade medarbetare driver utvecklingen framåt och gör Lomma kommun till en arbetsgivare som stimulerar glädje och engagemang.
Socialförvaltningen är en av fyra förvaltningar i Lomma kommun. De senaste åren har vi påbörjat en stor förändringsresa där vi synar vår organisation, arbetskultur och struktur för arbetet, allt för att säkerställa bästa möjliga leverans till våra medborgare.
På socialförvaltningen i Lomma kommun tillhör du alltid en helhet och det är tillsammans som vi arbetar för att utveckla våra verksamheter. Vi vet att vi erbjuder ett omväxlande uppdrag i en roll som har stor betydelse för våra medborgare. Vi vet också att det finns utmaningar och vi har valt att anta dem. Är du sugen på att vara med på vår resa?
Vi söker nu två enhetschefer till hemtjänsten och en enhetschef till särskilt boende. Två av tjänsterna är en utökning. Ange gärna vad du är intresserad av i ditt personliga brev.
Publiceringsdatum2022-11-17ArbetsuppgifterSöker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag som enhetschef inom äldreomsorgen? Är du den ledaren som ser kopplingen mellan hög trivsel och kompetens hos medarbetarna och kvalitativ leverans och högt förtroende hos dem vi är till för? Är du ledaren som tillsammans med kollegor och medarbetare finner kreativa vägar för att ta verksamheten vidare och förbi utmaningar och hinder? Är du ledaren som ser misstag som en möjlighet till lärande? Har du målet i sikte? Och sist men inte minst får du människor med dig? Om ja välkommen med din ansökning.
Som enhetschef har du enskilt personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din verksamhet men har även ett helhetsansvar för Socialförvaltningen tillsammans med oss andra. Förutom att du leder, utvecklar och skapar bra förutsättningar för verksamheten bygger du långsiktiga förtroenden gentemot vårdtagare/brukare, närstående och medarbetare. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på kvalitet och medskapande. Du säkerställer att arbetet utförs utifrån gällande lagstiftning och du hanterar både strategiska och operativa frågor tillsammans med dina kollegor.
Som enhetschef ingår du i en ledningsgrupp för äldreomsorgen och med övriga chefer får du en central roll där ni tillsammans arbetar för att möta dagens och framtidens utmaningar. Tillsammans driver vi det gemensamma kvalitets- och utvecklingsarbetet framåt för dem vi är till för.
KvalifikationerVi söker sig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot socialt arbete, hälso- och sjukvårdsutbildning alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet som chef/ledare inom äldreomsorgen samt erfarenhet av förändringsledarskap. Du har ett närvarande ledarskap som tydligt utgår ifrån principerna för tillitsbaserad ledning och styrning. Du är trygg och tydlig med fokus på att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Du vet att gott samarbeta och samverkan är en förutsättning för att uppnå önskade resultat.
För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för systematiskt kvalitets- och arbetsmiljöarbete samt kunskap om god ekonomisk hushållning. I budgetarbetet ställs krav på effektivitet, men också på nytänkande för hur verksamhet kan förändras och bedrivas annorlunda inom givna ramar.
Vi förutsätter att du som person arbetar med ordning och struktur i ditt eget arbete samt enhetens arbete. Du behöver även vara väl bekant med att arbeta i IT- baserade verksamhets- och planeringssystem.
ÖVRIGT
Vi planerar för att ha första intervjuer den 2, 3, 9 och 10 januari.
I Lomma kommun har vi valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra försäljare av rekryteringstjänster.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLomma kommun, Socialförvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "189-2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lomma kommun (org.nr 212000-1066)
Arbetsplats Lomma kommun, Socialförvaltning
Kontakt Anna-Maria Banck, Avdelningschef
0733-41 16 68 Jobbnummer 7181773
Observera att sista ansökningsdag har passerat.