Vi söker Sektionschef till underhållsavdelningen på BillerudKors

AxÖ Consulting AB / Gruv- och metallurgijobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla gruv- och metallurgijobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AxÖ Consulting AB i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid.

Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer.

Vill du växa med BillerudKorsnäs och samtidigt bidra till en hållbar framtid? Till bruket i Frövi/Rockhammar söker vi nu en sektionschef inom underhåll med engagemang och intresse för att driva och utveckla verksamheten.

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos BillerudKorsnäs.

Om BillerudKorsnäs

BillerudKorsnäs tar fram papper och förpackningsmaterial som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är ett världsledande företag inom pappers- och förpackningsmaterial av premiumkvalitet tillverkade i nyfiber, och har ett starkt engagemang för hållbarhet, kvalitet och kundvärde. Företaget har tio produktionsenheter i Sverige, USA och Finland, cirka 5800 anställda i fler än 13 länder och kunder i fler än 100 länder. BillerudKorsnäs har en årlig omsättning på cirka SEK 37,2 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm.

Rollbeskrivning

Som sektionschef på BillerudKorsnäs säkerställer du att verksamheten bedrivs effektivt och att resurserna utnyttjas på ett optimalt sätt. Du följer upp och återkopplar mål och resultat samt säkerställer att verksamheten efterlever lagar och regler. Du har även personal- och arbetsmiljöansvar för din del av verksamheten.

Som sektionschef för Automation på avdelning Underhåll har du direkt personalansvar för daggående arbetsledare och tjänstepersoner inom din sektion samt övergripande personal- och arbetsmiljöansvar för samtliga medarbetare inom sektionen (ca 40 personer). Du kommer bl.a. ansvara för säkerhetsarbetet, medarbetarutveckling, KPI-uppföljningar samt att driva det proaktiva förbättringsarbetet.

Publiceringsdatum
2022-07-04

Profil
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har relevant utbildning inom teknik, el eller automation. Med fördel har du arbetat inom den producerande industrin, och särskilt meriterande är det givetvis om du tidigare arbetat inom pappers- och massaindustrin eller annan form av tillverkningsindustri. Har du behörighet för fullständig auktorisation A (enligt Elsäkerhetsverket) är det starkt meriterande.

Vidare har du erfarenhet i chefsrollen och motiveras av att leda människor mot verksamhetens mål. Du har dokumenterad erfarenhet av systematiskt förbättringsarbete och rotorsaksanalyser. Du behöver ha goda kunskaper i såväl svenska som engelska, samt kunskap i relevanta administrativa system. Meriterande om du även har tidigare erfarenhet av underhållssystem så som Maximo eller IFS.

För att trivas i rollen är du strukturerad, analytisk och resultatinriktad. Du har ett eget driv och ett engagemang som smittar av sig, och du tror genuint att delaktighet och inkludering skapar en bättre och mer dynamisk arbetsplats. Vi värdesätter att du är modig och vågar utmana befintliga struktur i syfte att skapa värdeskapande förbättringar för både medarbetare, kund och verksamheten i stort. Vi ser gärna att du känner igen dig i våra värderingar: Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring och Värna om varandra.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information och ansökan

Låter det som en spännande roll? Sista ansökningsdagen är den 7 augusti 2022. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt!

För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Kajsa Rosén tfn. 072-398 02 67 eller via mejl kajsa.rosen@axoconsulting.se alt. Linda Axäng tfn. 079-340 54 42 eller via mejl linda.axang@axoconsulting.se .

Varmt välkommen med din ansökan!



AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AxÖ Consulting AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/276".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AxÖ Consulting AB (org.nr 559099-7531)

Arbetsplats
Frövi/Rockhammar

Kontakt
Linda Axäng
079-3405442

Jobbnummer
6798487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AxÖ Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AxÖ Consulting AB: