Vi söker nu en IT-handläggare till VO1, ledning och kansli i Sun
Kronofogdemyndigheten / Datajobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Täby,
Botkyrka eller i
hela Sverige Kronofogdemyndighetens organisation består av tre verksamhetsområden som leds av två verksamhetschefer. Varje verksamhetsområde har ett kansli som leds av en kanslichef. I kanslierna finns ett antal roller för att stödja verksamhetschefen och cheferna inom verksamhetsområdet. IT-handläggaren ingår i kansliet. I kanslierna för område ett och tre finns, utöver IT-handläggaren, bl a IT-samordnare, verksamhetsarkitekt samt processutvecklare.
KFM-IT ansvarar för myndighetsgemensam IT, IT-strategi, övergripande styrning och uppföljning och arkitektur.
Ditt nya arbete
Du ser till att befintliga IT-stöd inom respektive verksamhetsområde löpande nyutvecklas och förvaltas så att varje system levererar bästa stöd till verksamheten. Arbetet sker i linje med IT-strategin, målarkitekturen samt övriga delstrategier och riktlinjer. Arbetet förutsätter ett nära samarbete med den operativa verksamheten, IT-leverantören, övriga IT-roller samt processutvecklare. Som it-handläggare förväntas man kunna arbeta med flera olika verksamheter och it-stöd och har rollen som specialist på dessa.
Du rapporterar till kanslichefen för kansliet VO1.
Exempel på arbetsuppgifter:
• löpande dialog med enhetschefer och teamchefer i olika IT-relaterade utvecklingsfrågor,
• tillsammans med IT-leverantören åstadkomma justeringar i systemen,
• samordna beställningar i samverkan med IT-samordnaren,
• medverka i utvecklingsarbete av arbetsmetoder, arbetssätt och riktlinjer.
Vi söker dig som:
• har relevant högskoleutbildning om 120/180 poäng
• har erfarenhet av att ha arbetat med IT-frågor på operativ nivå
• har erfarenhet av att förvalta/utveckla IT-system
• har goda kunskaper om hur IT-systemen påverkar och möjliggör arbetssätt och arbetsmetoder
• har en mycket god kommunikationsförmåga och har lätt för att förklara komplexa problem och samband
• är strukturerad och har en mycket god analytisk förmåga
• har fokus på kund, är lösningsorienterad, resultatinriktad och självgående
• agerar med helhetssyn och har en mycket god samarbetsförmåga
• mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
Det är meriterande om:
• du är REQB-certifierad kravhanterare eller har annan utbildning inom kravhantering
• du har erfarenhet av projektarbete, gärna enligt pejl
• du har erfarenhet av att leda workshops.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden - offensiv, pålitlig och hjälpsam
Anställningen är tillsvidare med tillträde så snart som möjligt. Kronofogden tillämpar provanställning 6 månader.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på
www.kronofogden.seKronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2016-01-28ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRitwa Mattsson Övergaard, Teamchef 010-578 31 73
Per Lindvall, facklig kontaktperson Saco 010-578 35 96
Arne Lundgren, facklig kontaktperson ST 010-577 59 03
Linda Elg, HR-konsult 010-574 57 66
linda.elg@skatteverket.seFöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Box 1050
17221 Sundbyberg
KontorsadressBox 1050
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2639638
Observera att sista ansökningsdag har passerat.