Vi söker Försäkringsutredare inom tandvård i Åmål

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Åmål
2017-12-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker Försäkringsutredare inom tandvård i Åmål" (publicerad 2018-04-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Åmål, Säffle, Karlstad, Lidköping, Arvika eller i hela Sverige

Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Avdelningen för nyanlända eller arbetssökande beslutar om och/eller betalar ut ersättningar och förmåner till: nyanlända, arbetssökande, statligt tandvårdsstöd och internationell vård. Avdelningen har cirka 1 200 medarbetare på 8 orter över hela landet. Försäkringskassan ansvarar för utbetalning av det statliga tandvårdsstödet. Administrationen av dessa är till största delen automatiserade och kompletteras med manuell verksamhet i form av kontroller. Det syftar till att förhindra, identifiera och korrigera felaktiga utbetalningar. Tandvårdsstödet handläggs i Malmö, Umeå samt Åmål.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som försäkringsutredare inom det statliga tandvårdsstödet utreder du ärenden i enlighet med gällande regler och processer. Du granskar, utreder, analyserar och värderar information hos vårdgivare som är anslutna till det statliga tandvårdsstödet. Vårt uppdrag är bland annat att analysera underlag och hitta avvikelser i kommande och redan utbetald ersättning.

Du beslutar om utbetald tandvårdsersättning är odontologisk motiverad samt avgör rätten till ersättning från det statliga tandvårdsstödet. I ditt arbete har du kontakt med vårdgivare och patienter i huvudsak per telefon och skriftligen.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. Du arbetar i team och ni planerar ert arbete samt gör nödvändiga prioriteringar för att nå verksamhetens mål.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har god datorvana.

Det är meriterande om du:

• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkar individer, gärna på en myndighet
• arbetat med kvalificerade utredningar
• har goda kunskaper inom företagsekonomi.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2017-12-07

Övrig information
3-4 tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Åmål. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.

Kontakt
Chef: Eva-Liz Nilsson, tel. 010-112 47 11 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Amelia Lesniewicz, tel. 010-118 68 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Anna-Carina Egman, tel. 010-112 47 05, Saco-S: Julia Larsson, tel. 010-117 14 13 Seko: fseko@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 21 december 2017. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
3841811

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: