Vi söker för kunds räkning en Kompetens- och Kommunikationsansva

Hgrec AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hgrec AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Vi söker just nu för kunds räkning dig som vill arbeta som Kompetens- och Kommunikationsansvarig. Är du duktig inom materialproduktion, retorik, kommunikation och att coacha andra? och på jakt efter en ny karriärmöjlighet? Då kan detta vara ditt nästa jobb!Om vår kund:Vår kund är innovations och världsledande när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium- segmentet för användning i hushåll, på kontor och restaurang. Varumärkets helautomatiska kaffemaskiner utmärker sig genom ultimat kaffekvalitet, utmärkt design och enklast möjliga handhavande.Vår kund är ett dotterbolag till det schweiziska moderbolaget och ansvarar för all distribution, försäljning och service i Sverige och Norge. Vår kund präglas av tydligt formulerad strategi, stolthet över framgångar och ett fokuserat engagemang hos våra anställda där alla bidrar aktivt till deras positiva resultat.Vad kan de erbjuda dig?Vår kund är ett relativt ung företag med en modern och generös arbetsmiljö. Produkterna och försäljning står i fokus och tack vara en stabil och stark position på marknaden, långsiktiga samarbeten och ett selekterat distributionssystem där konceptuella utställningar och varumärkes värderingar spelar en stor roll är det lätt att finna sig i sina arbetsuppgifter samt roll i befintligt team.Som medarbetare hos vår kund påverkar och utvecklar du själv din karriär utifrån din kompetens och engagemang. Genom dem får du möjlighet att komma in på ett företag fokuserat på den nordiska marknaden med internationell koncernanda. En värld där känsla, smak och upplevelse såsom försäljning står högst upp på dagordningen.Arbetsbeskrivning:Vi söker en Kompetens- och Kommunikationsansvarig till kontoret i Stockholm, Hammarby Sjöstad. Du kommer i denna roll dels arbeta som Kommunikationsansvarig där du driver marknadsföringsavdelningen framåt och har en nyckelroll i att informera och planera material, aktiviteter, utskick, events/mässor samt aktivera, effektivisera och analysera digitala marknadsföringsverktyg, i såväl produktion och administration. Du kommer på ett entusiastiskt sätt förmedla kommunikationen både internt och externt om produkterna, kaffespecialiteter och varumärket i stort.Det som gör tjänsten unik och utvecklande är att det andra området du kommer arbeta med är Kompetensutveckling där du förmedlar expertis och kunskap genom att ge vår kunds samarbetspartners samt kollegor internt högkvalitativ utbildning och kompetensutveckling om deras produkter och företagets unika säljargument. Utbildningar kommer i första hand ske i deras lokaler men kan förekomma även på annan plats. För att göra ett bra jobb i denna breda och utvecklande tjänst bör du vara pedagogiskt samt kreativ.För att lyckas i rollen som Kompetens- och Kommunikationsansvarig har du god kunskap inom Microsoft program (Powerpoint/Word/Excel), InDesign, Sälj, Retorik, webbanalys, content marketing, datadriven marknadsföring samt digitala marknadsföringsverktyg. Du är även en fena på att på ett pedagogiskt sätt utveckla och coacha andra. Du har även ett intresse i att hålla presentationer och är flexibel när det kommer till arbetstider då vissa event/mässor kan komma att ske utanför ordinarie kontorstider.Om dig:På grund av att du kommer att arbeta både på svenska och engelska är det viktig att du behärskar båda språken. Kan du även norska är det ett plus. Material som framställs är främst på svenska och norska.Vi tror att du är en person som har god kunskap och minst 4 års erfarenhet av:Modern marknadsföringDatadriven marknadsföring och hantering av Google / webbtrender / liknande rapporterings- och analysplattformarAtt arbeta med Print såsom digitala medierPublicering på webb och sociala medier, SEOPlanering och deltagandet på mässor/ eventsÄr en vass kommunikatör som är bra på att presentera och även utveckla andra inom retorikKänner dig trygg med marketing för ett starkt varumärke i en internationell koncernDet är ett krav att du har pedagogisk utbildningFör att vara rätt person för tjänsten ser vi att du har lätt för att organisera och strukturera dina arbetsuppgifter. Du kan hålla många bollar i luften och hanterar allt med ansvar och engagemang. Du är en driven person som tycker om att jobba. Du har en känsla för dina egna brister och ser till att utveckla dem. Du är en lagspelare samt har utmärkta kommunikationskunskaper. Vidare tror vi att du är kreativ, analytisk, uppmärksam på detaljer och självgående. Det är väldigt meriterande om du har erfarenhet samt tycker om att hålla presentationer. Då en del av arbetet innebär att utveckla andra inom kommunikation och retorik är det av stork vikt att du är vass som coach och utvecklare. Vidare så bör du inte vara främmande för att själv hålla i seminarier. Stor vikt kommer läggas på din personliga lämplighet där personlighet blir en viktig faktor i ett så pass sammansvetsat mindre team.Din ansökan:Skicka din ansökan till olivia.winkvist@happygroup.se. Vid frågor ring gärna Olivia på 0709920220.

Publiceringsdatum
2019-06-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hgrec AB

Jobbnummer
4820524

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hgrec AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hgrec AB: