Vi söker engagerad Customer Service Team Leader till Sverige/Norge

Jula AB / Chefsjobb / Skara
2025-03-14


Visa alla chefsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Vill du få chansen att arbeta på ett spännande företag och leda det arbetet som supporterar Julas 5 miljoner kunder i Sverige och Norge? Som Team Leader får du möjlighet att delta i en spännande vardag där du blir en nyckelspelare i det arbete som utförs på Jula Customer Service.
På Customer Service möter vi dagligen kunder via telefon, mejl och chatt och drivs av en stark företagskultur med siktet ställt på att leverera en bra och effektiv kundupplevelse.
Med drygt 25 medarbetare som sitter i Skara och supporterar vi Julas Svenska och Norska kunder. Kunderna vi hjälper hör främst av sig via telefon, mejl och chatt men det ingår även i vårt uppdrag att besvara våra kunder via Julas Sociala Medier och andra forum där Jula finns närvarande.

Vad gör en Team Leader på Customer Service?
Som Team Leader har du ansvar för att coacha, stödja och följa upp medarbetarna i det dagliga arbetet på Jula Customer Service.
Rollen innebär även att du tar plats som medlem i Customer Service ledningsgrupp är du tillsammans med Customer Service Manager och andra Team Leader är ansvariga för att säkerställa att det dagliga arbetet sköts på ett effektivt och kundinriktat sätt. Du ansvarar även för att optimera rutiner, arbetsmetoder och processer på avdelningen samt följa upp resultaten.
Tillsammans ansvarar hela gruppen för att skapa rätt förutsättningar för medarbetarna så smidigt som möjligt kan utföra sitt arbete och nå uppsatta mål. Du leder och jobbar tillsammans med teamet i mötet med dem vi älskar mest, våra kunder!

Vem är du?
Tror du på kraften i teamwork och på att bygga ostoppbara team?
Som person är du en nyfiken och trivs i att arbeta i team. En stor del av arbetet innebär att delegera och planera dagarna, för dig är uppföljning och feedback en naturlig del i ditt arbete. Du är en fena på att prioritera, vilket gör att du kan hantera hektiska perioder.
Du trivs med att ha ansvar, har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du är serviceinriktad, har en hjälpsam attityd mot kunder och kollegor. Du har en nyfikenhet och drivkraft att utföra dina arbetsuppgifter på ett strukturerat och effektivt sätt.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en ledande personlighet med god självinsikt. Du har förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Vi vill gärna se att du har erfarenhet av att arbeta inom kundservice och som ledare inom detaljhandeln. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt god datorvana, särskilt i Microsoft Office.

Vad erbjuder vi?
Vår ostoppbara resa innebär förändring - och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Det finns inga förutbestämda karriärvägar på Jula. Hos oss erbjuds du istället möjligheten att nå precis hur långt du vill.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning 6 månader, placeringsort Skara.
Om du känner att du skulle passa i rollen som så tveka inte att söka direkt då rekryteringen kan ske löpande vilket kan innebära att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 6 april 2025.

Frågor?
Vänligen kontakta Customer Service Manager Johan Björlin via epost: Johan.Bjorlin@jula.se.

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jula AB (org.nr 556250-6252), https://www.jula.se/

Jobbnummer
9223258

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: